tirsdag 17. april 2018

Bløderdag, hjemmehjelp og webinar.

Det har vært litt å drive med etter at jeg kom hjem fra Damenes Helg, som jeg skrev om sist. Men det var egentlig godt å kunne styre tiden litt selv igjen :-)


I dag er det verdens hemofilidag. Som tidligere nevnt på bloggen min, er hemofili en blødersykdom. Hverdagen med blødersykdom betyr mye smerter, men samtidig forsøker jeg jo å leve et så normalt og meningsfylt liv som mulig. Det kan være ganske kontrastfylt det der, og til tider litt for spennende.

Av samme grunn, skal det arrangeres et webinar i kveld, arrangert av Foreningen for blødere i Norge (FBIN), som handler om utvikling på medisinfronten. Tenkte jeg skulle forsøke å få med meg dette. Det er jo flott at man kan lage et webinar som man kan se fra egen PC, spesielt i og med at flere i denne målgruppen kanskje kan være dårlige til beins eller i det hele tatt sliter med å komme seg rundt.

Jeg har forresten også brukt litt tid på å oppdatere litt når det gjelder designet mitt på bloggen. Lagt til et bilde, byttet plass for intro'en og litt sånne småting. Tror det blitt bedre nå, og jeg trengte en liten forandring her inne. Jeg er imidlertid litt usikker på bildet, kanskje jeg må finne et annet etter hvert. Prøvde å forminske det, men det gikk ikke.

I går var det hjemmehjelp hos meg. Hyggelig dame, som har vært innom tidligere også. Som jeg har fortalt tidligere, vet jeg aldri hvem som kommer, selv om de prøver å ringe meg på forhånd samme morgen, men det er ikke alltid de får gjort det. Og nå var det fire uker siden hjemmehjelpen var her sist, ettersom min forrige hjemmehjelpdag falt på 2. påskedag, og sånt hoppes jo selvsagt bare over. Så nå trengtes det, selv om jeg hadde forsøkt å ordne litt selv i mellomtiden. Men det er det jo ikke alltid man kan, det kommer veldig an på hvordan helsen er der og da.

Nå må jeg ta en liten hvil, før jeg skal på webinar litt senere i kveld.


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! Og følg meg gjerne!




--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)