fredag 11. mai 2018

Redigeringsuken Av og på...

Som du kanskje så av kommentarer på mitt forrige blogginnlegg Ukens skriveplaner, har det ikke bare blitt skriving denne uken. Det begynte så fint på mandag, men tirsdag brukte jeg en del tid på å rydde i tidligere versjoner av bokprosjektet, samt noen eldre skriveprosjekter. Men noen ganger kan det også være nyttig, for å få litt avkopling, tenkte jeg. Og bedre oversikt! Det kan være greit å ha oversikt over hvor de ulike manuskriptene ligger, så man slipper å lete over hele huset hver gang :-)

Heldigvis tok skrivingen, eller for å være helt nøyaktig, redigeringen, seg litt opp igjen på tirsdagskvelden, i hvertfall litt.

Onsdag var det på tide å avlegge frisøren et besøk for å få orden på mai-sveisen, og det ble litt manusredigering senere på kvelden, men ikke så veldig mye. Torsdagen var også litt knapp med tid, ettersom jeg skulle i bursdagsselskap hos familie. Men fredag da, tenkte jeg, dette blir bra. Inntil jeg våknet i dag med en indre blødning i nakken som ikke var særlig behagelig. Jeg ble bedre etter ekstra blødermedisin, så jeg fikk handlet og gjort det viktigste, men veldig mye skriving ble det ikke, nei. Jeg kjente det litt i nakken på torsdagen også, men da tenkte jeg at det var noe som ville gå over. Men jeg er glad for at jeg den dagen satt på med et familiemedlem utover til Vestby, og slapp å kjøre bil selv med den nakken.

Som du skjønner har det vært litt av og på, med ukesprosjektet mitt. Men litt har jeg da fått utrettet, selv om jeg ikke er helt fornøyd. Jeg skjønte jo at jeg sikkert ikke ville greid å skrive hele uka, og frisøren og bursdagsselskapet jeg var i hadde jeg jo tatt med i betraktningen, men likevel. At det kan komme ting i veien eller at man kan bli dårlig må en jo også regne med, sånn er jo livet. Sånn som jeg ser det skulle jeg ikke tatt den manusarkiveringen tidlig i uka, og heller brukt tiden på skriving, for den dagen hadde jeg både tid og muligheter. Men det trodde jeg jo at jeg hadde senere i uka også...

Men, hele uken er jo ikke over, jeg har enda helgen å hente meg litt inn igjen på, og håpe på at jeg blir bedre i nakken også. Jeg tror det skal gå bra, og satser på mer skriving. Så ja, riktig god helg! :-)


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! Og følg meg gjerne!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Ikke like lett å planlegge hver uke, spesielt ikke når du har helsen å ta hensyn til i tillegg til alt annet, men så er det jo heller ikke dramatisk om du ikke fikk gjort så mye som du tenkte denne uken. Året har 52 uker, og om noen er låst opp i ting man ikke kan kontrollere så lett, så vil sikkert andre gi mer åpen tid.

    Men et lite spørsmål, som jo også er relevant for helsetemaet ditt; hvor mange timer pr dag anser du at du kan jobbe aktivt. Jeg ville jo funnet tid til å skrive samme dag som jeg skulle i et selskap, men skjønner jo at du kanskje ikke kan være aktiv i like mange timer? _Uansett, riktig god helg!

    SvarSlett
  2. Hei, og takk for svar og interessante spørsmål! Nei, det er ingen fare om jeg ikke fikk gjort så mye med manuskriptet som jeg hadde tenkt. Jeg har jo ingen deadline hengende over meg på dette bokprosjektet.

    Hvor mange timer pr. dag ja, det er et godt spørsmål! Noen ganger orker jeg å holde på lenge, mens andre ganger er svaret null. Vanskelig å planlegge, eller det kan jeg jo godt gjøre, men samtidig vet jeg at en del av det kan ryke, sånn som det gjorde nå.

    Klart man kan skrive selv om man skal bort også, men det kommer an på hva annet en har å gjøre. Noen av dagene er medisineringsdager i tillegg, da må det settes av tid til det. Jeg synes også det er litt vanskelig å ta et dypdykk inn i fantasiens og skrivingens verden når jeg vet at jeg skal reise bort om et par timer, jeg synes jeg mister litt av konsentrasjonen da.

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)