fredag 8. juni 2018

Redigerer og vurderer...

Jeg har hatt et opphold fra selve manus-skrivingen en liten stund. Da jeg satte meg ned med manuskriptet igjen i går kveld, skjedde det som måtte skje; Jeg fant et par kapitler som helt klart trenger en oppstrammer og litt omtanke. Sånn sett er det virkningsfullt med skrivepause fra manus, da ser jeg ting så mye klarere når jeg kommer tilbake.


I tillegg har jeg også lurt på å endre litt på grunnstrukturen på  selve manuskriptet, men er redd for at det i såfall kan bli ganske omfattende. Og for utfordrende. Men ideen og muligheten er der, jeg må bare få sett litt mer på det og bestemt meg... Det er forresten ikke sikkert det krever så veldig store endringer som jeg tror, men en del arbeid vil det jo bli. Selv mener jeg at jeg har en god inndeling, men ser på muligheten om å kanskje kunne gjøre det enda bedre på en litt annen måte. Jeg er i tenkeboksen...

Planen var at det skulle bli mye manuskriptarbeid i sommer. Og det skal det bli, for jeg tror det tar seg opp nå. Selv om det har vært varmt så lenge og vi alle nesten innbiller oss at sommeren har vart kjempelenge allerede, så er vi jo ikke engang kommet til St.Hans! Så jo da, jeg satser på en god del skriving!

Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! Og følg meg gjerne!


Les gjerne mer om Gro Jeanette Nilsen



--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Så flott å være litt produktiv! Faktisk kan det være deilig å søke skyggen i disse tider, dagene er lange og det er uansett plass til både og. Fint å se forbedringsmuligheter i manuset, og skjønner at det med omstrukturering krever litt grubling først, det er fort gjort å rote det til. Samtidig kan det trigge en ny interesse både hos deg og forlagene, så det kan absolutt være verdt det. Jeg må nok jobbe med strukturen på mitt manus også, gledegruer meg til det. Nyt helgen!

    SvarSlett
  2. Hei, og takk for svar! Hyggelig å diskutere manusarbeid med noen som forstår hva jeg prater om! :-) Jeg er ikke helt i mål med å bestemme meg for hvordan jeg best skal endre, får håpe jeg finner på noe lurt :-) Jeg har en ide', men er ikke sikker på om det er den beste, så jeg tenker ennå... Fortsatt fin sommerkveld!

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)