fredag 10. august 2018

Mer om ferien i Nord-Norge, og ros til TT-taxi-systemet.

Koselig anneks, og medbrakt reise-PC.
Koselig anneks,
og medbrakt reise-PC.
I siste blogginnlegg fortalte jeg at jeg var på ferie og samtidig feiret stor bursdag i familien. En del av ferien dreide seg om den festen, men det ble også tid til andre ting den uken. På bildet ser du annekset jeg sov i, jeg har forresten nevnt det i tidligere bloggposter om Nord-Norge-turer for noen år siden også. Helt ytterst på kanten av plattingen kan du skimte reise-pc'en min :-) 


Vi var blant annet en tur på Galleri Uvær i Stokmarknes, og i den hyggelige bruktbutikken Sareptas på Melbu.I bruktbutikken fant jeg to likørglass med bilde av hest på, de kunne jeg selvsagt ikke gå forbi. I tillegg fant jeg noen deler til et middagsservise jeg har, men som er gått ut av produksjon og ikke selges lenger, og så var det jo veldig billig i forhold til vanlig pris. Det ble jo litt å drasse på hjemover, men sånn kan det gå. Jeg hadde jo med meg en del ting oppover også, som ikke skulle være med tilbake, blant annet bursdagsgaver til jubilanten, blødermedisin og tilhørende utstyr til meg, for å nevne noe. Dermed ble det plass likevel. Vi besøkte også gravene til mine oldeforeldre på Melbu da vi var der.

Nå har jeg kommet hjem til Oslo igjen.Og selv om det er veldig hyggelig å reise bort og være på besøk, er det litt godt å komme hjem igjen også, jeg må innrømme det. Flyturen gikk fint, enda bedre enn for en uke siden. Den gangen hadde jeg litt vondt i ørene og det var litt turbulens, denne gangen gikk det mye greiere, og ikke noe ørevondt. Vi landet 17.30, men det tok jo sin tid før jeg kom hjem. Og pågrunn av medfølgende medisinutstyr, rullestol etc, ble det jo litt kontroll på Gardermoen, men sånn er det jo bare. Jeg hadde jo legeattestene klare, og fortalte uoppfordret om den kunstige hoften min, som ofte gir utslag i tollen.

Jeg vil også skryte litt av TT-taxituren til og fra Gardermoen. Det var første gang jeg brukte TT-kortet til og fra Gardermoen, og var spent på hvordan det ville gå. Både tur og retur ble forhåndsbestilt i god tid før jeg skulle reise fra Oslo. Det gikk veldig fint med den første turen, men jeg var spent på turen tilbake uken etter, i og med at da var det en stund siden jeg hadde bestilt, og jeg lurte på hvordan det var i praksis med å få tak i bil når jeg landet. Men det må jeg si, at dette fungerte utrolig bra! Jeg hadde fått beskjed om å henvende meg i taxiskranken når jeg landet, hvilket jeg også gjorde, og da gikk alt slag i slag, og det tok ikke lange stunden før jeg satt i taxi på vei hjem! Har du TT-kort og skal på flyreise, er dette virkelig en fin måte å reise på. Da taxien kom frem til blokken jeg bor i, fikk jeg til og med hjelp med bagasjen opp til leiligheten. Utrolig bra service! Og for ikke å snakke om den flotte reiselederen av en kusine jeg reiste sammen med!

Gro Jeanette
på Galleri Uvær.
Det er alltid litt spennende å reise når det er flere medisinske og praktiske hensyn å ta, men det pleier jo å gå bra :-) Dette var en veldig fin ferie, med mange opplevelser! Jeg kommer straks tilbake med mer! :-)








Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! Og følg meg gjerne!



--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget?