lørdag 28. september 2019

Manusredigering og papegøyespeiding i Spania.

Gro Jeanette Nilsen redigerer manus i  Spania, september 2019.
Gro Jeanette Nilsen redigerer manus i
Spania, september 2019.

Reisefølget mitt reiste som sagt videre, og jeg ble igjen i Spania hos familien, for å få med meg enda mer bading, både i bassenget og på stranden. Fantastisk flott med så lang ferietur og så mye bading! 

Vi har spist på flere spennende restauranter, blant annet en gresk og en italiensk, og så spiste vi lunsj med et familiemedlem i Altea, da vi besøkte henne på hennes feriested. Litt lang biltur, men det var veldig hyggelig å se hvor hun bodde.

Den siste kvelden gikk turen tilbake til Restaurant Ole Bull, hvor vi også var med det første reisefølget. Hyggelig norsk-inspirert restaurant, med norsk mat. Noen dager spiste vi også hjemme hos de jeg bodde hos, og der manglet det som vanlig ikke på kokkekunstene.

Når det gjelder manusredigering i Spania, er jeg fornøyd med min egen innsats i bortimot 30 varmegrader. Og også når det gjelder lesing i skrivekursbok. På bildet ser du meg i full gang med manuskriptet på verandaen. Og jeg hadde akkurat vært på shopping og fått tak i de fargerike postit-blokkene som måtte få være med på bildet.


Nest siste dagen i Spania greide jeg å skade meg igjen. Jeg ble vel litt overivrig da jeg skulle fotografere papegøyer som vi både så og hørte oppe i et stort tre. Fantastisk å se de store redene de hadde bygget! Men altså; Jeg snublet og falt, og slo meg foran på leggen hvor jeg blødde litt og fikk et stort blåmerke etterpå. Jeg hadde ipaden min i hånden på grunn av fotograferingen, og greide heldigvis å gi den til søsteren min idet jeg falt. Det skjedde heldigvis ikke noe med verken den eller brillene jeg hadde på meg. 


Da vi kom tilbake til leiligheten, var det bare å finne frem medisinutstyr og sette dobbel dose blødermedisin. Ettersom jeg ikke hadde med meg store sprøyter som kan romme dobbel dose, måtte jeg ha litt assistanse av søsteren min da jeg skulle kople til sprøyte nummer to, men det gikk fint.

Jeg hadde vondt i foten da jeg reiste hjem til Norge onsdag, men nå har det gått noen dager, og skaden kjennes bare litt. Ting går seg til. Da jeg reiste hjem hadde jeg ikke flere medisinpakker igjen å vise frem i tollen (!), noe jeg ikke har vært borti før, da jeg pleier å passe på å ta med meg nok, og kanskje litt ekstra. Denne gangen var det selvsagt litt spesielt, ettersom jeg måtte ha mer medisin på slutten enn det som var planlagt. Veldig glad for at det rakk, og at det var helt på slutten jeg skadet meg! Det var kun kjøleelementer, litt medisinutstyr (men altså ikke medisiner) samt den nye kjølebagen som var med av medisinting på flyturen hjem.

Og dersom du lurte på det; Nei, det ble dessverre ikke noen gode bilder av papegøyene. Fikk bare fotografert en av dem veldig på avstand, og det ble ikke bra nok.


Jeg kom hjem for et par dager siden, etter den lengste ferieturen jeg kan huske. Ti dager er lenge, selv om jeg har hatt den beste ferieturen på mange år, rent bortsett fra uhellet. TT-taxien jeg hadde bestilt fra Gardemoen før jeg reiste fra Oslo ble avbestilt dagen før hjemreisen, ettersom nevøen min skulle komme og hente oss og kjøre meg hjem. Veldig hyggelig! :-) 


Takk for at du følger bloggen min!

-------------------------------------------------------------------------------------------- 

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget?