fredag 20. september 2019

Solhilsen fra Spania.

Gro Jeanette redigerer bokmanus i Spania!
Gro Jeanette redigerer
bokmanus i Spania!

I dag kommer blogginnlegget mitt fra Spania, hvor jeg er på ferie for tiden. Jeg reiste lørdag sammen med deler av familien, så jeg har vært her nesten en uke allerede! 

De jeg reiste sammen med skulle videre etter noen dager, så de dro med tog i går. Min egen hjemtur går med et annet reisefølge, de jeg bor hos. Her har vi hatt fine dager, badet på stranden Beach Cabo Roig, og i basseng utenfor leiligheten i flere dager. Middag ute på restaurant, og noen ganger hjemme i leiligheten. I dag var det shopping som sto på agendaen. Da gikk det blant annet i smykker og ny kjølebag til å ha medisiner i på reise, ettersom den gamle rosa dessverre var ganske sliten. Og noen postit-blokker i glade farger til skrivingen har jeg også kjøpt meg.

Mye bading er sunt for kropp og sjel, men jeg greide selvsagt å pådra meg en liten leggblødning i forbindelse med dette. Det er fort gjort å bli for ivrig med badingen, når man får mulighet til å forlenge sommeren på denne måten! Men det går bra, flyttet morgendagens medisinering fram til i dag, så det ordner seg. Her er nydelig temperatur både på land og i vann, så en får jo lyst til å bade hele tiden.

Jeg har begynt å gå gjennom bokmanuset på nytt her i Spania, sitter på den store, fine verandaen eller i stuen og leser mer korrektur og er ivrig og enda mer streng med å stryke tekst som faktisk bør strykes. Jeg er også straks ferdig med å lese læreboka fra skrivekurset jeg går på. Veldig inspirerende! Jeg vet det er skrivekurs-sammenkomst hjemme i Norge i morgen, men det rekker jeg ikke hjem til, noe jeg har gitt beskjed om. Man kan ikke få med seg alt...

Veldig glad for å få besøke dette ferieparadiset til familien!

Hvordan er dine dager for tiden?


Takk for at du følger bloggen min!

 --------------------------------------------------------------------------------------------

 Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hei! Så hyggelig det der høres ut! Og ja, jeg vet jo at det er kjekt å kunne kombinere ferieopphold med litt jobbing, korrektur etc kan jo være greit å jobbe med uten at ebn trenger å sette av hele dagen. Godt at blødning ikke ble noe stort problem. Håper du ikke opplever trøbbel pga Ving, memn høres ut som om du ikke er på pakkereise, da :) Nyt varmen, det blir vel en stund til neste varmeperiode her hjemme.

    SvarSlett
  2. Hei, og takk for svar! Er ikke på pakkereise nei, men hos familie. Veldig hyggelig! Men nå er jeg snart hjemme i Norge igjen. Regner med det er litt kjøligere der ja. I ettermiddag kunne vi skryte av 30 grader her, blir vel en stund til jeg opplever det igjen, ja... :-)

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)