fredag 13. mars 2020

Fredag den trettende, og mye er stengt.

Ny renessanse for gamle
antibak-servietter!
Fredag den trettende, ja - ulykkesdagen. Det passer jo bra til tiden vi er inne i, synes du ikke? 

Som jeg var inne på i forrige blogpost for noen dager siden, var det mye som kunne virke litt skremmende med det nye korona-viruset (eller COVID-19, som det vel egentlig heter), som vi plutselig hørte en del om, men nå har det blitt enda verre, og fører til at alt som skjer blir stengt. Det har vært voldsomt med store nyhetssaker de siste dagene. Vi får vel ta en dag, i høyden to dager om gangen... Jeg hadde jo håpet å slippe unna konsekvensene av viruset, men  litt må man nok tåle.


Sist nevnte jeg at jeg skulle på et arrangement etter hvert hvis det lot seg gjøre i disse korona-tider. Men nå har beskjeden kommet. Det årlige arrangementet Damenes helg arrangert av Foreningen for blødere i Norge, som skulle avholdes om to uker, føyer seg inn i rekken av arrangementer som blir avlyst. 

Dette kom ikke akkurat som noen kjempeoverraskelse altså, siden så mye annet også blir avlyst. Men det er jo kjedelig likevel, for man håper jo i det lengste at ting vil ordne seg. I stedet har jeg planer om mer skriving enn det har blitt den siste tiden.

Det er mye snakk om Antibak for tiden. Jeg tror faktisk jeg kan bruke noe jeg har en del av fra før til dette. I forbindelse med hjemmetransfusjon har jeg alltid hatt små antibak-servietter tilgjengelig. De er ment for å vaske på stikkstedet før sprøytestikket. Det ser ut som disse kan brukes til håndtørk og liknende i disse spesielle tider, til tross for at en del av dem jeg har nok er litt gamle. Tenk at disse skulle komme om mulig enda bedre til nytte!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget?