onsdag 18. mars 2020

Uvanlig stor kø i matbutikk på internett.

Det har vært mye styr rundt korona-viruset, vi hører jo nesten ikke om annet! Det kommer tydelig frem at mye av dette preger samfunnet i stor grad. Men man må jo bare prøve å gjøre det beste ut av den situasjonen man har.

Jeg pleier jo ofte å bestille matvarer på nettet, som jeg fortalte om første gang i blogginnlegget Nå har også jeg bestilt kolonialvarer på internett Men etter alt dette med korona-viruset som dukket opp nylig, har de etter hva jeg leser, fått svært stor pågang av nye kunder. 

Så i stedet for å få varene jeg bestilte enten dagen etter eller neste, måtte jeg nå vente litt over en uke! Ja ja, jeg skjønner det er travelt for tiden, helt klart en ny situasjon. En unntakstilstand.
Men det er jo selvsagt hyggelig at det går så bra hos dem! 

Jeg bestemte meg for å legge inn bestilling til tross for lang ventetid, og heller være forberedt på å stikke innom nærbutikken en gang i mellomtiden, om jeg trengte det. Men faktisk fikk jeg handlehjelp av et familiemedlem i ettermiddag, som skulle hit uansett og hjelpe meg med noe på pc. Veldig glad for hjelp når det virkelig trengs! Og jeg ser plutselig at det er mulig å være mye mer usosial enn det jeg vanligvis er. Tross alt.

Og som en liten motvekt til alt alvoret; Det har vært et veldig flott vær noen dager her i Oslo!


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! 


Takk for at du følger bloggen min!

-------------------------------------------------------------------------------------------- 

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hei! Fint at du får ordnet deg med hadling! Jeg har nettopp vært i butikken, alt nesten som vanlig der. Fint å komme meg litt ut i solen, så jeg kombinerte handlingen med å gå en tur. Prøver jo å begrense meg til en handletur pr uke, og det er egentlig bare fint å spise litt fra tørrmatskuffen og fryseren også - mat jeg har hatt liggende lenge. Fin helg!

    SvarSlett
  2. Hei, og takk for svar! Ja, i dag har jeg også vært ute en liten tur på et kjøpesenter, men av en eller annen grunn synes jeg fremdeles at matbutikk er litt skummelt... He he. Sånn er det vel bare for tiden. Sikkert fint å redusere litt på handleturene i hvertfall, ja. God helg!

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)