fredag 20. mars 2020

Ny inspirasjon etter skrivebordrydding!

Endelig i gang med manus igjen!
I gang med manus igjen!
I går bestemte jeg meg for å ta en rydde-og vaske-aksjon for skrivebordet mitt, det trengtes virkelig. Ryddet vekk papirer og ting som ikke hadde noe med manuset å gjøre, og så videre. Og det hjalp! Da tenker jeg ikke bare på at det ble renere og mer ryddig, men det hjalp på inspirasjonen også. 

Jeg har hatt en lang periode nå, uten den helt store inspirasjonen til manusarbeid, og det var jeg ikke så glad for. Men det skyldes også at det har skjedd litt mye annet. Man trenger ro til å skrive, ro til å tenke, ro til å konsentrere seg.

Da jeg var ferdig med oppgraderingen av skrivebordet ble jeg sittende å sortere manusnotater som hadde ligget litt på vent, som skulle skrives inn i manuskriptet. Jeg fikk faktisk redigert tre lange kapitler på den måten, og det kjennes godt. 

Fint å se at inspirasjonen vender tilbake! Da fins det kanskje håp. Og ja; det hjelper helt klart å rydde litt på skrivebordet. Kanskje det trengs hos deg også?

Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! 

Takk for at du følger bloggen min! 

-------------------------------------------------------------------------------------------- 

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hei! Her trengs skrivebordet definitivt en ryddeøkt! Jeg har flere prosjekter gående, og så har jeg det med å notere mye midlertidig på ark og lapper, ofte er dette notater som er unyttige allerede etter noen dager, men jeg glemmer å kaste dem. Bunken vokser, og jeg har i et par uker tenkt å rydde - dvs kaste det meste, men må også sjekke alt innhold i tilfelle noe ikke er fanget opp der det skal. Gleder meg til å få bort haugen av notater, tror denne helgen passer fint til den jobben :)

    SvarSlett
  2. He he, lett gjenkjennelig, ja :-) Hos meg har det lett for at når det skal ryddes blir papirer riktignok sortert, men jeg får ikke alltid kastet så mye... Lykke til med skrivebordprosjektet! :-)

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)