lørdag 20. juni 2020

Angret på innsending av manuskript før sommerferien.

Det gjenstår nok litt på manuset mitt enda, ja. Og jeg skal i allefall ikke gjøre som jeg gjorde for noen år siden. 

For et par år siden sendte jeg et manuskript til et forlag like før sommerferien, og angret på det. Jeg tok meg i å tenke at manuskriptet kanskje lå der alene og forlatt hele ferien fordi redaktørene hadde ferie. For det andre tenkte jeg på at jeg kunne brukt tiden fornuftig til å gå igjennom manuset en gang til, og heller levere når ferien nærmet seg slutten, eller faktisk var helt slutt. Jeg kan love at jeg var rimelig irritert på meg selv... Lærte en lekse der, ja...

Ellers så er jeg faktisk usikker på om det er lettest å arbeide med manus om kvelden nå for tiden, eller om dagen. Det er varmt uansett. Det er ikke så lett å konsentrere seg i varmen på dagtid. Men etter hvert har jeg blitt vant til det, og trenger tross alt litt fri fra verandasolen innimellom. Og i de tilfellene det bare er snakk om redigering, går det greiere.

Men det denne uken startet med, var at jeg ble liggende syk med feber som svingte litt, og jeg lurte jo veldig på hva dette var for noe, siden det er Korona som er populært på sykdomsfronten nå for tiden. Men etter et par dager forsvant feberen, og jeg tolket det som en slags sommerforkjølelse, eller et lite heteslag kanskje? Det var jo heller ikke utenkelig at jeg hadde sittet litt i trekken, ettersom verandadøra sto åpen. Alt sammen forsvant heldigvis fort. Ingen Korona, etter hva jeg forsto, og ikke noe vondt i halsen heller.

Jeg har også vært en rask tur på et kjøpesenter denne uken, for å gjøre unna et par nødvendige ærend, blant annet på apoteket. Når det er så varmt så er det ikke lett å gjøre noe som helst av sånne ting. 
Man skal jo ikke klage på varmen, men hadde det ikke vært fint om vi kunne sendt noen av de varme plussgradene over til februar, for eksempel?


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! 

Takk for at du følger bloggen min!

 --------------------------------------------------------------------------------------------

 Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?