søndag 26. juli 2020

Ferietur til Nord-Norge, i Koronaens tid.

Mandag kom jeg hjem fra noen flotte feriedager i Vesterålen i Nord-Norge, og det er jammen meg snart en uke siden! Hvor blir dagene av? Jeg var ikke bortreist i mer enn fem dager, men  det opplevdes lenger, fordi turen bød på flere opplevelser og erfaringer. 


Gro Jeanette Nilsen på  flytur, i Koronaens tid.
Gro Jeanette Nilsen på
flytur, i Koronaens tid.
Det å reise i Koronaens tid kan jo være interessant på sitt vis, med munnbind og avstandsregler. Jeg grudde meg litt til flyturen, fordi jeg får litt hetta når det gjelder å dekke til både munn og nese. Den skrekken pådro jeg meg for mange år siden, da jeg hadde trøbbel med lungene. Selv om jeg egentlig tror jeg hadde litt hetta for sånt tidligere også. 

Jeg forsøkte derfor å tjuvtrene litt for å vende meg til masken min før jeg reiste, men syntes ikke jeg fikk så mye ut av akkurat det. Men jeg vente meg da til den til slutt, når vi nesten var fremme...

Ferien besto av mye fotografering av mange fantastiske solnedganger. Været var flott, og vi satt ute nesten alltid! Det kan bli mange hyggelige måltider og fine samtaler av sånt! 


Flott solnedgang over Vesterålen. Foto: Gro Jeanette Nilsen.
Flott solnedgang over Vesterålen.
(Foto: Gro Jeanette Nilsen)

Ellers så fikk vi handlet litt på Sortland, noen fikk testet fiskelykken, og vi fikk hilst på den hyggelige nabohunden Sita. Og så feiret  vi en bursdag litt på forskudd. 



Gro Jeanette på Norli Sortland.
Alltid spennende med nye bokhandlere.
Her er Gro Jeanette på Norli Sortland.

Egentlig var det lagt opp til at det skulle være slektsstevne mens vi var i Nord-Norge, det var den opprinnelige grunnen til at vi planla dette lenge i forveien. Men på grunn av Korona ble den sammenkomsten dessverre avlyst.

Jeg fikk lest litt skribentlitteratur og notater, men min egen skriving ble det ikke så mye av på ordentlig, bortsett fra en litt obligatorisk hilsen i gjesteboken før vi reiste! Men jeg var jo på ferie, ikke sant?


Å skrive i gjesteboken
er alltid hyggelig.

Jeg traff også en person jeg kun kjente gjennom internett på denne turen. Dette forteller jeg  mer om i blogginnlegget Hyggelig forfattertreff i Melbu


 Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! 


 Takk for at du følger bloggen min! 

 --------------------------------------------------------------------------------------------

 Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?