fredag 11. september 2020

Manuskriptet fremstår nok som mer gjennomarbeidet nå.

Tekstutsnitt fra manuskript.
Tekstutsnitt
fra manus.
Jeg leser ut i fra kommentarer på bloggen og andre sosiale medier, at folk lurer på hvor langt jeg egentlig har kommet i manuskriptet mitt. Det er slett ikke rart. Tenkte jeg skulle prøve å si litt om dette.

For noen år siden mente jeg at jeg snart var ferdig med manuskriptet. Heldigvis revurderte jeg dette på et tidspunkt, da jeg følte sterkt at deler av manuset burde endres litt på. Jeg fant en måte å gjøre det på som føltes mer "meg", for å si det sånn.

Jeg mener i dag at dette var en riktig avgjørelse. Men det har kostet meg mye ekstra tid og arbeid. Likevel tror jeg det er verdt det. I dag er manuskriptet mye mer gjennomarbeidet også. 

Så, hvor mye er det egentlig som gjenstår? Tidligere har jeg prøvd å unngå å skrive så mye konkret om dette, og kanskje svart litt uklart hvis noen spurte. Dette fordi jeg var usikker, og ikke ville si at noe var snart ferdig hvis det ikke var det. Og erfaring har lært meg at det kan være langt igjen før et greit manus er mye mer enn bare greit!

Livet har også lært meg at sykdom og annet kan komme litt i veien av og til, og at man ikke alltid  får fulgt en arbeidsplan på den måten man ville. Nå synes jeg imidlertid at jeg ser lyset i tunnelen hva manuskriptet angår, føler at jeg etter hvert nærmer meg målet. 

Men som sagt, det kan være et stykke igjen likevel. Jeg hadde håpet å kunne levere før jul, men vi får se.



Takk for at du følger bloggen min! 

 -------------------------------------------------------------------------------------------- 

 Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)