tirsdag 26. januar 2021

Tatt i bruk helseapp - endelig!

Helseapp for loggføring av medisinbruk!
Helseapp for loggføring
av medisinbruk!
Jeg har endelig har også jeg tatt i bruk en helseapp når det gjelder å loggføre medisinske skjemaer som Senter for sjeldne diagnoser skal ha! Jeg har tenkt på dette lenge.

Dette var ikke et sekund for tidlig! Jeg har i altfor mange år, brukt først senterets egne skjemaer på papir, etter hvert skannet jeg det og sendte inn på mail, og til slutt lagde jeg kun en liste på vanlig mail. Så dette tror jeg bør kalles et fremskritt!

Imidlertid har det blitt litt frustrasjon og sure miner underveis da jeg holdt på å lære meg det nye systemet, for jeg fikk jo aldri til å lagre og loggføre. Inne i appen skulle man velge medisintype, og jeg fikk opp mange valgmuligheter, men navnet på min egen medisin var ikke blant dem! 

Prøvde å klikke på "Annet", men da jeg skrev medisinnavn der, fikk jeg ikke lagret, men beskjed om å velge medisinnavn. Sendte inn en melding til apptjenesten, og fikk svar ganske fort, og etter det greide jeg det endelig. 

Innenfor helsetemaet er dette en av de utfordringene jeg tenkte at jeg virkelig måtte sette meg inn i nå på nyåret, så jeg var veldig fornøyd med at det gikk bra til slutt. Så gjenstår det bare å se da, om dette vil fortsette bra, og hvordan det går når jeg skal sende oppdateringene inn til senteret. 

Jeg håper og tror også at dette vil hjelpe meg til å få litt fart på innsendingene! Så faktisk har jeg en god følelse av å ha lært en hel masse i disse sene kveldstimene, og fått mer system i rotet!

Dette ble mye internt om helse og eget kontorarbeid rundt loggføring av sykdom. Jeg vet jeg hadde lovet mer om skriving, og det er like om hjørnet!


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! 

 Takk for at du følger bloggen min!

 -------------------------------------------------------------------------------------------- 

 Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)