tirsdag 26. oktober 2021

Jeg lot manus-utprinten vente litt.

Gro Jeanettes ferdige manuskript!
Ferdig manusutskrift!
(Foto: Gro Jeanette Nilsen.)

Her om dagen var planen at jeg skulle printe ut hele manuskriptet fra morgenen av, og gå gjennom papirversjonen. Det kan være feil å finne da også, som det ikke alltid er like lett å oppdage på skjermen. Men så dukker det innimellom opp ting man bare MÅ gjøre, og som utsetter prosessen litt.

Det var kommet mail med invitasjon til online skrivekafe' midt på dagen, og jeg hadde ikke tenkt å takke ja. Grunnen var at jeg følte meg så ferdig med manuskriptet som jeg gjorde, og syntes det hastet mest å gjøre de siste grepene der, da det ikke er langt igjen. Men så takket jeg ja  til skrivekafe' likevel.

Jeg var altså på online skrivekurs, og forskjøv utprint-jobben noen timer. Jeg fikk en ide' på skrivekurset om en bitteliten detalj som kunne være nyttig å tenke på, og dermed ble jeg etter kurset sittende først med skriving, og deretter med å gå gjennom hele manus for å sjekke at det var utprintklart.

Og utprinten fikk jeg også gjort. 249 sider. Jeg skal ikke levere en utprintet versjon nå, men jeg liker å se litt på hvordan det tar seg ut på papir, før jeg sender inn.

Men konklusjonen var at jeg synes det var greit at jeg valgte som jeg gjorde, og tok med meg skrivekurset før jeg fortsatte på den avsluttende prosessen med manuskriptet.


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! 


Takk for at du følger bloggen min! 

 --------------------------------------------------------------------------------------------

 Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?