fredag 12. august 2022

Inspirasjon i Spania

Natt til torsdag kom jeg hjem fra flott Spania-ferie. Tenkte jeg skulle fortsette der jeg slapp sist med å fortelle om dette.

Jeg har badet mye, som jeg la opp til, men etter bading de to første dagene holdt det med annenhver dag for meg, da jeg noen av dagene ikke var helt bra, i tillegg til at det ble litt hektisk med mye som skulle skje på en og samme dag. Vi var på marked eller annen shopping om dagen, og ut på restaurant om kvelden, samt medisinering og så videre. Men jeg kjenner at ryggen hadde veldig godt av svømmingen. 

Gro Jeanette signerer grotterestaurantens gjestebok.
Gro Jeanette signerer
grotterestaurantens gjestebok.
Jeg må fortelle om en spennende restaurant vi var på. Veldig inspirerende for en skrivende sjel som meg, at restauranten Las Cuevas er laget i en grotte! Nydelig mat spiste vi også der.

Vi satt ute, men restauranten var så stilig at det virkelig var verdt å ta en tur inn og titte. På bildet ser du at jeg signerer restaurantens gjestebok.



Inspirerende å se hvordan grotterestauranten er innredet!
Inspirerende å se hvordan
grotterestauranten Las Cuevas er innredet!
Det var spennende å se seg litt rundt. Jeg må innrømme at grotterestauranten også sendte en tanke eller to tilbake til en fiktiv hule jeg skrev «bok» om sammen med ei venninne da vi var ni-ti år gamle 😊 Jeg synes nesten jeg ser de fiktive personlighetene vi fant opp, rundt bordet her i grotten! Kanskje de nå er blitt voksne, har reist til Spania og sitter rundt bordet og snakker om den hemmelige hulen de fant da de var barn?

Ellers i Spania traff vi bekjente som også holder til der, og jeg tok også kontakt med et vennepar som også har fått seg et sted der nylig, men vi fikk ikke tid til å møtes.


Gøy og inspirerende med fint fotovær!
Gøy og inspirerende med
fint fotovær på flyturen hjem! 
Vi var selvsagt også og så etter papegøyer i papegøyetrærne i ferien som vi også har gjort andre ganger vi har vært her, men det var ikke så lett å fotografere dem, de satt litt for langt oppe i trærne.

Det var gøy med fint fotovær, på flyet hjem. Jeg tok mange bilder, og hadde nesten ikke tid til å slappe av eller kanskje sove litt, som enkelte andre gjorde ettersom det var så sent på natten. Men jeg er jo vant med å arbeide bra om natten, så sånn sett var jo dette helt perfekt!

Vi skulle lande et kvarter over midnatt, men flyet var forsinket med en time, og enda hadde vi et stykke med taxi fra flyplassen hjem til Oslo. Jeg var hjemme i halv tre-tiden den natten.

Har du spist middag i en grotte noen gang? Eller andre litt uvanlige steder?


 Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

Takk for at du følger bloggen min! 

 ------------------------------------------------------------------------- 

 Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Flott bilde tatt fra flyet!! 👍

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for kommentar! Gøy med fint fotovær, ja! :-)

      Slett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)