onsdag 21. desember 2022

Jeg har levert manuskriptet!

Jeg vet ikke om noen greide å lese mellom linjene i mitt forrige blogginnlegg Er skrivebordet ditt klart for julen?

Jeg har arbeidet hardt med manuskriptet mitt i flere år og sjelden hatt tid til så mye annet, men i nevnte blogginnlegg snakket jeg om at jeg koste meg da jeg ryddet skrivebordet og pyntet det til jul.

Det har riktignok vært litt å holde på med, når det gjelder å handle julegaver og annet også nå, men bokmanuskriptet mitt har jeg enn så lenge faktisk juleferie fra. Eller, for å si det med klare ord; Det befinner seg hos forlag!

Det kjennes veldig godt å ha levert, og det er noen dager siden nå. Jeg har vært litt sliten, og bestemte meg for å ta noen dagers pause før jeg sa noe om det til noen. Jeg trengte rett og slett å ha dette for meg selv en liten stund. 

De siste dagene har jeg brukt til først opprydding etter skrivingen som jeg sa, men også helt andre ting. Som for eksempel en bursdagsfeiring i familien og et par førjulsbesøk her hjemme. Samt at jeg satt til langt på natt for et par dager siden og førte medisinskjemaer som jeg uheldigvis var litt på etterskudd med denne gangen.

Jeg er selvsagt litt nervøs for manuskriptet mitt, og vet at dette vil ta tid, fordi det blir et avbrudd nå med juleferien. Men jeg har fått et foreløpig svar fra et forlag om at manuskriptet er mottatt. Jeg er faktisk litt imponert, for akkurat den biten gikk veldig raskt denne gangen, i akkurat det tilfellet.

Jeg må nok likevel innrømme at det kjennes litt rart at jeg ikke skal arbeide med manuskriptet mitt julen. Jeg kan selvsagt fremdeles lete etter småfeil, men jeg bør nok heller ta ferie. Eller hva ville du gjort?


 Takk for at du følger bloggen min!

 ------------------------------------------------------------------------- 

 Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

8 kommentarer:

  1. Så spennende! Gratulerer med innsendingen, det er ofte en stor milepæl, ihvertfall har det vært det for min del. Synes du har vært veldig flittig, det er vel ikke så lenge du blogget om at du ville skrive om manus litt.
    Hva du skal finne på nå? Gjøre notater til ditt neste manusprosjekt kanskje? God jul!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Det stemmer at jeg omskrev en del av manus for litt siden, og håper veldig at det hjalp. Venter i åndeløs spenning... :-)

      Slett
  2. Gratulerer med innsendt manus! En seier i seg selv! Håper du feirer milepælen uansett resultat :-)

    SvarSlett
  3. Så bra at du har fått sendt inn manuskriptet!!! Er stolt av deg - det må være lov å si. Som du har stått på! Da får vi leve i spenning til du får svar. Kanskje ut i januar vil du få det. Masse lykke til. 🙏🤞👍❤️

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for hyggelige ord! Det varmer :-)

      Slett
  4. Nå er du vel inne i den fasen som kalles "Akideia", et begrep som ble lansert av Galileus Galilei da han hadde avsluttet sitt prosjekt om jorda og alt det derre, husker ikke helt hva det var (må visst google), etter 7 års arbeid. Det var en tomhet og form for depresjon. Hva nå, liksom? Men du må nå bare gi det den tiden det trenger. Du er vel snart i gang med et nytt prosjekt, antar jeg. Kos deg i mellomtiden❤

    SvarSlett
  5. Tusen takk for hyggelige ord! Det passet fint med litt manusfri i julen i hvertfall, men regner jo med at det tar litt tid ennå. Jeg kan ikke si jeg kjenner detaljene i historien du nevnte, må visst google, jeg også! :-) Fortsatt fin romjul!

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)