fredag 5. januar 2024

Helsekontroll med transportutfordring.

De siste dagene etter at jeg var på årlig helsekontroll på Rikshospitalet på tirsdag har jeg følt meg litt sliten. Som om piffen gikk litt ut av meg, liksom.

Det var aller første virkedag etter nyttår at jeg skulle til kontroll hos Senter for sjeldne diagnoser. Det er jo greit, men det var ikke så lett å ordne transport som det pleier. Det heter seg at den må bestilles en virkedag før, og det er de jeg skal til jeg skal ringe til om det.

Men en virkedag før, ja det var jo før jul, tenkte jeg. Og før jul var det liksom en stund til jeg skulle av gårde. Derfor hadde jeg ikke ordnet det på forhånd. Det er kanskje litt rart, for jeg visste jo utmerket godt at den dagen kom, men som sagt...

I tillegg hadde det snødd tett i flere dager, det var en av de mest snøfulle dagene jeg har sett, tror jeg. Og jeg må jo si det ser flott ut når det er så mye nysnø. Men også snøen var en grunn til at jeg var spent på transporten.

Heldigvis skulle jeg ikke være der før halv to, så da kunne rekke å ringe sykehuset samme morgen. Men på forhånd hadde jeg sendt dem en mail, der jeg forklarte saken. Den hadde hun på kontoret heldigvis lest. I tillegg hadde jeg selvsagt også sendt fra meg medisinskjemaene de skulle ha som forberedelse.

Det ble så mye om og men rundt denne utfarten at jeg følte meg litt sliten allerede før turen hadde startet. Men når jeg først fikk ringt sykehuset var det ingen sak å få bestilt. Så jeg kom meg da på kontroll til slutt!

Det ble som sagt litt rot i systemet, for mye styr som jeg burde ha greid å unngå. Ellers var det greit, jeg fikk snakket med de jeg skulle snakke med, og så videre. Men totalt sett følte jeg meg nok litt sliten, ja. Jeg fikk meg også noen utfordringer som jeg må ta stilling til, når det gjelder en helt ny måte å føre medisinskjemaer på og sånt, men det må jeg sette meg litt inn i.

Men nå er jeg tilbake i manuskriptet mitt igjen, og holder på å avslutte noen konkrete kapitler jeg har rettet opp.

Moralen til en liknende utfart som den jeg fortalte om, er å bestille i god tid, selv om det virker lenge til, og heller avbestille igjen eller endre hvis jeg skulle bli syk i mellomtiden.


Takk for at du følger bloggen min! 


 ------------------------------------------------------------------------- 

 Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?