mandag 1. januar 2024

Nytt år, nye muligheter?

Godt nyttår 2024! (Foto: Gro Jeanette Nilsen.)
Godt nyttår 2024!
(Foto: Gro Jeanette Nilsen.)

Riktig godt nyttår til deg som leser og følger bloggen min! Håper at det gamle året var bra, og at 2024 blir enda bedre! Nytt år betyr vel nye muligheter?

Jeg er litt på etterskudd med oppdateringer og ting jeg skulle eller ville ha gjort, da manuskriptet mitt fremdeles tar all tid. Men det begynner virkelig å nærme seg en ende nå! Men jeg føler veldig at enkelte ting den siste tiden har det med å skyves foran meg, og det er jeg ikke helt fornøyd med. Blant annet savner jeg tid til venninner, for det har det blitt mindre av de siste årene.

I julen har det også blitt manuskriptarbeid, men jeg har også greid å konsentrere meg om juleaktiviteter i familien, heldigvis. Det er bra, for vi hadde to store bursdager å feire i desember, blant annet den store bursdagen jeg var i nå i romjulen, og  andre bursdager og sammenkomster.

Selve nyttårsaften var stille og rolig. Jeg hadde moren min på overnattingsbesøk, og jeg hadde laget pai for anledningen. Den var egentlig ganske god, men jeg tror bunnen kunne vært stekt enda litt mer.

De to første ukene fremover nå, prioriteres bokmanuskriptet mitt for å få fortgang i sluttprosessen. Jeg hadde håpet å bli ganske ferdig i løpet av julen, men det gikk ikke helt sånn. Men nå forsøker jeg å fullføre, så blir det enklere å ta fatt på andre ting etterpå. 

Det kan være litt utfordrende å gå så dypt i manus og prioritere det hardt fremfor andre ting. Jeg har jo annet også som jeg vil forsøke å få med meg i år, når det gjelder aktiviteter og annet. Må se litt på hvordan det går fremover, så vi får ta det etter hvert. Det kommer også snart litt helserelaterte oppdateringer.

Og til deg som leser - du er hjertelig velkommen til å følge bloggen også, ikke bare lese den! :-) 

Hvordan er det med dine spennende planer for året 2024? Lager du nyttårsforsetter?


 Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! 

 Takk for at du følger bloggen min!

 ------------------------------------------------------------------------- 

 Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hei og riktig godt nyttår! Jeg har også hatt skrivejul i år, og som deg kom jeg ikke helt i mål som planlagt, men skal fokusere på sluttfasen nå på nyåret. Jeg er imponert over hvor mye du har jobbet med manuset ditt i 2023, og så lurer jeg jo på hva du tenker når du ser deg tilbake til da du sendte inn teksten til forlag forrige vinter, og vel trodde den var ferdig? Har du gjort store endringer? Leser gjerne litt mer om det :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, og takk for kommentar! Det stemmer at jeg trodde jeg var ferdig med manus sist jeg sendte inn, men når jeg ser tilbake på det, er jeg glad jeg gikk en runde til. Jeg har gjort noen endringer nå. Noen større, og noen mindre. Jeg skal prøve å si noe om det i et annet blogginnlegg om litt, uten å avsløre for mye:-)

      Slett

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?