lørdag 30. november 2013

Dikt: Jeg ønsker meg

I forbindelse med jul og bursdager får jeg spørsmål om hva jeg ønsker meg. Det er alltid like vanskelig å svare, eller faktisk blir det mer og mer vanskelig. En gang for flere år siden, da jeg fikk spørsmålet, svarte jeg med dette diktet;


Jeg ønsker meg.

Jeg ønsker meg god helse

- bedre enn jeg har fra før,
men vi vet jo alle
at vi lever til vi dør.

Skulle gjerne hatt en undulat,
eller kanskje en katt,
men doktor’n har sagt "Nei",
og dyr har jeg tross alt hatt.


Jeg tror jeg heller ønsker meg
et lite glass med vin,
eller en kopp kaffe
i yndlingskoppen min.
Det er i hvertfall oppnåelig,
du fikk svar og det er bra,
Sånn at du blir fornøyd og glad?


- Gro Jeanette Nilsen



En kopp kaffe i yndlingskoppen min!
(Foto: Gro Jeanette Nilsen)





#grojeanettesdikt 

Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)