onsdag 25. desember 2013

Julaften i Vestby, fremdeles uten snø.

Julaften ble tilbrakt i Vestby hos min søsters familie. Først var vi i Vestby kirke, en tur i kirken lager alltid god julestemning på julaften.


Nå som vi ikke har julestemning på ordentlig vintervis med julesnø, er det viktig å finne stemningen i tradisjoner og
opplevelser! Det regnet og var i det hele tatt ganske grått. Og jeg fikk jo høre det også da; "Skal du virkelig ta bilde av kirken i dette været?" Vel, joda, det skulle jeg. Det er noe med å formidle stemning, selv om man ikke får det glansbildemotivet man kunne ønske seg på en julaften. Jeg synes ellers at presten i år var utrolig flink, og kunne kunsten å henvende seg til de barna som var tilstede også, for det er det ikke alle prester som er like flinke til.


Etter nydelig pinnekjøttmiddag, var det klart for pakkene.

Jeg hadde tatt med meg nisselue, jeg. En julenisse som skal dele ut pakker må da ha nisselue? Jeg skal ikke gå igjennom milevis med åpenbaringer inni enhver julegave. Men en ting jeg har lyst til å si noe om, er julegaven fra meg til mamma. Det har jeg nå ventet på et halvt år nesten! Du kan lese mer om det i neste bloggpost; En av julegavene fra meg i år

J
eg må forresten ikke glemme pakken fra en av mine bloggvenninner her inne. Flott smykke og blått skjerf, supert! Var det et hint om at jeg går for mye i svarte klær, kanskje?

Det var en koselig julaften, som alltid. Både mamma og jeg overnattet hos familien i Vestby til dagen etter, og spiste deilig 1. juledagsfrokost før vi reiste hvert til vårt. Og fordi værgudene bød på regn og ikke snø, synes jeg det var enklere å kjøre bil også. Noe positivt fins det tross alt med manglende snø.



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)