torsdag 14. mai 2015

Jeg har fått meg en tomatplante!

Tomatplanten
- mitt nye prosjekt!
Jeg vet virkelig ikke hvordan dette nye prosjektet mitt vil gå. Men jeg tenkte jeg skulle prøve. Jeg har jo et helsetema ganske sentralt på bloggen min, og i dag gikk turen til Hageland i Bærum. Jeg satt på med søsteren min utover til mamma. Det var et nydelig vårvær, ja nesten sommer, virkelig en dag for plantekjøp! Planen var at vi alle skulle prøve å finne noen pene blomster og pynte med i anledning syttende mai. Utover det hadde jeg ingen planer om å utfordre meg selv på noe vis.

Det var en ganske vanlig verandablomst jeg hadde i tankene. Men det gikk ikke bedre enn at jeg bare måtte ha en tomatplante. Cherry-tomatplante, for å være mer nøyaktig. Den var bare der, og sa liksom "Ta med meg, ta med meg!"


Jeg har aldri vært eiet av en tomatplante før, og har ei heller eiet en! Tomatplanten måtte plantes over i en større krukke og tilsettes mer jord. Da vi spiste lunsj hjemme hos mamma, kom det frem at hun hadde jo en diger blomsterkrukke i kjelleren som har gått litt på omgang i familien fra før, og som hun ikke brukte. Den fikk jeg med meg. Så da søsteren min og jeg kom hjem til meg senere på ettermiddagen, tok min søster likegodt hele omplantings-jobben. Tusen takk for hjelpen! Det eneste jeg gjorde var å vanne planten litt etterpå. På bildet ser vi ikke de modne tomatene så godt. De synes så vidt i bakgrunnen her, som ellers har mange kart, som du ser.


Jeg har googlet tomatplanter og funnet en del informasjon på den måten. Jeg er jo mye hjemme, og det er morsomt med et helt annet slags prosjekt enn det jeg vanligvis driver med. Første delmål er at den overlever denne natten, så skal jeg se mer på den i morgen! 
Har du vært kompis med en tomatplante noen gang, og hvordan gikk det?

Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)