fredag 15. mai 2015

Smakstestet Cherry-tomater og ryddet i manusbunker.

I dag har jeg spist den første Cherry-tomaten på tomatplanten min, som jeg fortalte om i går. Måtte jo kvalitetssjekke investeringen :-) Og jo da, tomaten jeg spiste smakte veldig godt! I går snakket jeg om at jeg håpet at den overlevde natten, og den gjorde altså det!


I dag har det i grunnen vært mange praktiske ting å ta seg til. Har blant annet ringt sykehusapoteket og bestilt mer medisiner, ettersom lageret holder på å gå tomt.

Jeg holder på å rydde i gamle manusversjoner som i sin tid ble printet ut og egentlig ikke gjør annet enn å oppta plass i skap og på bord. Plass jeg kunne trengt til andre ting. Men jeg må si jeg synes gamle manusversjoner er både vanskelig og nostalgisk å kaste. Imidlertid har jeg jo alle som sikkerhetskopier både på CD og PC samt ekstern harddisk, så hvorfor i all verden ta vare på alle papir-utprintene som jeg fortalte om og viste frem i et tidligere innlegg for lenge siden, når jeg har nyere versjoner? Det blir jo bare et eneste stort kaos, og det er viktig å vite hvilken som er den gjeldende versjonen, selv om jeg har god kontroll på akkurat det, altså!


Takk for at du følger bloggen min!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.
 
 

2 kommentarer:

  1. Hei! Skjønner godt at du nøler litt med å kaste gamle manus. Tenk om ett av dem likevel ikke er scannet, eller om backupen ryker? Hehe. Jeg har det sånn med et annet prosjekt hvor det blir endel notater. Forleden frigjorde jeg en ringperm og kastet en stor bunke notater som var erstattet for femten år siden fordi jeg hadde oppdatert innholdet et annet sted. Tror du ikke at jeg måtte ta noen stikkprøver først for å sjekke at notatene faktisk var med i siste versjon? :)

    Egentlig er det vel bare å kaste. Du kommer aldri til å gå tilbake til alle de gamle versjonene uansett, ihvertfall hvis det er flere versjoner av samme manus. Bruk heller litt tid på å sikre at backuprutinen er god. F.eks. bør du oppbevare et sett utenfor din egen bolig.
    Ha en fin 17. mai!

    SvarSlett
  2. Hei, og takk for svar! Ja, det er nok bare tull med flere versjoner av samme manus. Men det var sånn at manus så ganske annerledes ut den gangen det ble påbegynt, da hadde jeg med flere detaljer for eksempel, og selv ser jeg jo godt utviklingen. Hehe, vanskelig prosess, det der. Jeg har nå funnet frem noen versjoner og lagt til side for å bla gjennom for å sikre at det ikke ligger originalbilder eller annen vesentlig informasjon innimellom. Så skal de kastes. Men det er mange versjoner igjen... :-)

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)