tirsdag 2. juli 2013

Min første fotpleiebehandling - et steg i riktig retning!

Gavekort på fotpleie!I dag er det bare å skynde seg hjem og fortelle bloggen hvor fornøyd jeg er med fotpleiebehandlingen jeg har vært på, hos  M& M hud, fot og kropp på Skullerud!

Jeg har hatt annen type kroppspleie/spa tidligere, den gangen på Hankø Fjordhotell og Spa, som jeg har fortalt om tidligere. Men jeg har ikke hatt fotpleie. Jeg hadde imidlertid fått gavekort i gave av min søsters familie, og hun er en av de som kjenner meg best, og vet hva jeg virkelig trenger. Jeg takker så mye for gavekortet, omtanken og god ide'!

Like etter jul slo jeg benet litt, og hadde en sårskorpe på en tå som fra før er et problem, fordi jeg har litt lite følelse i den, kombinert med at jeg på enkelte andre punkter i samme tå nesten er litt overfølsom. Det hele kommer av en skade jeg fikk under en operasjon for noen år siden som jeg vel har sagt noe om før, og det er også det som gjør at jeg går med krykker/krykke. 

Jeg har rett og slett litt lite følelse og mister litt av retning og balanse. Det er på mange måter et annet tema, eller kanskje ikke. Ting henger sammen. Mange sånne ting og usikkerhet i forbindelse med dem,  gjør at ting blir utsatt. Så gavekortet mitt sto der mellom to lysestaker så jeg ikke skulle glemme det, og ventet og ventet. Gavekortet skulle vare et år. Så tid hadde jeg jo.

Derfor lot jeg det vente. En annen av mine nærmeste greide å motivere meg tilstrekkelig ved å si, at selv om gavekortet varer et år og jeg visste hvor jeg hadde det, så kan jo bedrifter og behandlingssteder bli nedlagt, og da hjelper det jo ikke å ha et gavekort. Eller kanskje de flytter til et annet sted. Den satt. Et annet poeng, og et veldig godt et, er nemlig at salongen ligger i nærmiljøet mitt.

Fotbad før behandlingen.Så, en sommerdag i mai en gang, ringte jeg endelig og bestilte fotpleietime. I dag var jeg der. Ikke vanskelig å finne frem nei, og en hyggelig fotterapeut traff jeg. Håper ikke det gjør noe at jeg skryter litt av folk som fortjener det!

Da jeg ankom, ble bena mine satt i et fotbad.
Fotterapeuten visste hva hun drev med. Hun fikk en liten innføring i det at jeg har avstivede ankler og blødersykdom samt at jeg hadde tatt forebyggende behandling på forhånd, "just in case", siden det var første fotbehandlingen min og jeg ikke visste helt hva dette var for noe. Og selvsagt måtte jeg nevne den ødelagte nerven i tåen min. Jeg opplevde fotterapeuten som interessert i sykdommen min, men det er ganske vanlig, folk innenfor helsesektoren som jeg kommer borti på min vei er gjerne det.

Kaffe og fotbad!
Jeg fikk en kopp kaffe mens jeg satt der med bena i vann. Etter fotbadet ble bena tørket, hard hud ble filt og slipt vekk, og negler klippet.

Til slutt ble bena smurt inn med fotkrem. Når føttene var fornøyd og kaffen drukket, var det på tide å sette bena på gulvet igjen. Kort fortalt kom jeg ut av fotklinikken med nye føtter. Sånn føltes det i hvertfall. Og jeg er sikker på en ting; Dette blir ikke siste gangen!

Var denne bloggposten nyttig for deg? Del den gjerne med andre! Og følg meg gjerne!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)