søndag 2. mars 2014

Tankemessig tidsmaskin...?

Det siste døgnet ble tilbrakt i familiebursdag i Vestby, men nå er jeg tilbake. Koselig å gjøre litt annet innimellom.

Det er nesten utrolig hvor nær man kommer fortiden når man blar i gamle papirer, sånn som jeg fortalte om i forrige bloggpost, da jeg tittet gjennom gamle forlagsbrev for HL-romanen min. Det var som hele bokprosjektet ble skyllet innover meg og jeg fikk lyst til å ta det frem og fortsette der jeg slapp! Vel, jeg tror likevel jeg skal la det ligge litt, har så mye annet å drive med. Men en dag... :-)

Det er forresten rart hvordan man kan skyve ting foran seg og likevel være midt i det, på en måte. En kan se for seg mennesker, farger og kjenne dufter som om man er akkurat der. Rart det der. Tidsmaskin? Eller fantasi-maskin? Det blir jo nesten det, tankemessig i allefall.


Jeg svarte ellers på en bloggpost om det å sjonglere mellom to eller flere bokprosjekter, eller skriveprosjekter generelt. Jeg synes det er ganske greit jeg, hvis man blir sittende fast i det ene, kan det være greit å kunne bytte litt på innimellom. Jeg innbiller meg at det også kan gjør det hele litt mer spennende for forfatteren selv, til tross for at jeg skjønner det kanskje kan høres rotete ut. Bare man vet hva som tilhører hvilket prosjekt, skulle det gå greit. På den måten blir det i alle fall ikke kjedelig!


Jeg ser at denne bloggposten nok ble litt mer generell enn den var tenkt, men sånn ble det nå. Det kommer snart mer :-) Tusen takk til dere som leser og følger bloggen min!

Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)