fredag 25. juli 2014

De rosa strandskoene mine.

Badesko er et must
på stranden
.
Sist lagde jeg en ganske vanlig bloggpost om strandliv i varmen; Flott stranddag for kropp og sjel. I dag tenkte jeg å følge opp med å si noe om de små tingene rundt - de som du ikke fikk vite sist. Jeg fortalte at det var første sjøbad i år, og grunnen er vel mest av alt den at jeg synes det er litt mye styr med meg og stranden. Og jeg føler i alle fall ikke for å dra på noen badestrand alene.

På grunn av egen helse har jeg vanskeligheter med å for eksempel sitte på bakken på et håndkle, som folk ofte gjør på stranden. Jeg trenger å sitte skikkelig, og aller helst ha noe å legge bena på også. På grunn av en kunstig hofte og to avstivede ankler er det ikke så altfor enkelt å sitte på bakken, og greie å reise seg opp derfra. Man trenger selvsagt solkrem også på stranden, men det er mer allment kjent.


En annen ting du ikke fikk vite sist, er sannheten om de rosa strandskoene mine. Jeg bruker dem ute i vannet også, for lettere å kunne unngå å slå meg eller skjære meg på ting. Synes det er litt dumt at det blir lagt merke til, men noen ganger må man bare heve seg over sånt og ta i bruk de mulighetene man har for å ivareta egen helse. Forresten er det mange som av ulike grunner kunne ha bruk for å beskytte føttene mer på stranden, dette er derfor dagens tips. Og jeg liker fargen på disse badeskoene, helt klart!

Det fins flere årsaker også til at jeg ikke er en hyppig gjest på stranden, men da må vi inn på enda mer konkrete medisinske fakta, og det tenkte jeg ikke å ta her nå. Fra før kjenner du jo til dette med forebyggende behandling hjemme, så det skal du heller ikke få en reprise på akkurat nå.



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

Les gjerne mer om Gro Jeanette Nilsen


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget?