tirsdag 12. august 2014

Mitt personlige skribentliv finner du fortsatt her :-)

I dag har jeg vært litt mer teknisk vågal når det gjelder blogging enn det jeg vanligvis er. Jeg har tenkt lenge på det at en del av postene på min personlige blogg ofte omtaler skribentforeningen ULFF. Og det er jo slett ikke rart, i og med at det er mitt prosjekt. Det er jo også sånn at ULFF har sin egen blogg, ULFF-blogger. Jeg har lest at det går an å kopiere bloggposter over i andre blogger, og tenkte at kanskje det hadde vært noe. Jeg kan jo beholde dem i min personlige blogg likevel? Samtidig vil ULFF-blogger vokse og få flere poster, og kanskje bli en smule mer personlig? Selv om jeg ser klart at jeg savner mer deltakelse på ULFF-blogger som er en fellesblogg.

Ok, der var altså planen laget, når det gjelder å få inn flere poster. Og jeg greide det faktisk også. Jeg har forsøkt meg på sånt en gang før, men den gangen var det blogger og bloggposter jeg ikke var så fryktelig redd for. Og jeg må nesten presisere at jeg slett ikke har tatt med alle poster som handler om ULFF og skriving, jeg har selvsagt latt de mest personlige bli, samt gått igjennom og redigert litt på enkelte av de andre.

Da jeg flyttet over bloggpostene, flyttet jeg jo også eventuelle kommentarer som hørte til under dem. Det gikk helt fint, men jeg tenker i mitt stille sitt at kanskje de som har skrevet kommentarer ikke liker å bli flyttet eller kopiert uten varsel? Hm... Vel det er jo meg som blogger, den ene bloggen er jo kun min, selv om jeg står ansvarlig for dem begge. Og jeg har enda mer å frykte; Hva om folk tenker at "Dette var bra, nå kan jeg fortsette å lese ULFF-blogger, og droppe å lese den personlige." Slike fallgruver burde jeg selvsagt ha tatt stilling til fra før. Men de virkelig personlige bloggpostene mine, de står fortsatt kun på min personlige blogg. Og det blir ikke flere overflyttinger av bloggposter nå. Så enkelt er det. Det nytter ikke å surfe på ULFF-blogger og forvente å finne ut hvordan det går med min egen skriving, for eksempel. Noe finner du kanskje ut, men du må nok hit for å få helheten :-)


Takk for at du følger bloggen min!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)