mandag 2. januar 2017

Riktig godt nytt år 2017!

Vi så rakettene godt, vi!
Kjære leser!

Som du vel skjønte av mitt forrige blogginnlegg Rar romjul, skjedde det litt i romjulen som ikke var noe hyggelig, men jeg kommer kanskje litt tilbake til det etter hvert. Nå aller først tenkte jeg at jeg ville ønske deg som leser bloggen min et riktig godt nytt år! Håper at inngangen til det nye året var fin, beklager at jeg er et par dager for sent ute med min nyttårshilsen!


Sist fortalte jeg også at jeg var i bursdagsselskap hos min tante et par dager før nyttår, og faktisk var jeg der nyttårsaften også! Det har vært sånn noen ganger tidligere også, dels fordi hun har bursdag like før nyttår, og dels fordi vi vel liker å feire nyttår sammen :-) I år kan jeg fortelle at jeg har vært der tre ganger i løpet av en uke, etter som jeg var der første juledag også!


Flott forrett på nyttårsaften!


Min tante serverte nydelig nyttårsmat, blant annet fotograferte jeg forretten, fordi jeg tenkte den ville gjøre seg godt på et bilde. Til jul hadde jeg gitt henne blant annet en flaske med bobler, og den hadde hun spart til nyttårsaften. Veldig hyggelig det da! Tanken bak boble-flasken var i utgangspunktet også litt som takk for den flotte turen vår til Oset i sommer. Fremdeles synes jeg det er helt utrolig at vi har vært der, jeg kan få tårer i øynene bare ved tanken!



Første nyttårsdag hørte jeg i nyhetene at det hadde vært utrolig vanskelig å se nyttårsraketter i Oslo, men selv var jeg på Lilleaker, altså helt i utkanten, og vi fikk se rakettene, vi! Jeg fikk til og med fotografert noen av dem!
Hunden til min kusine var også til stede, men den var ikke noe glad i raketter, så Shakira fikk være innehund da det pågikk. Veldig synd at mange dyr blir så skremt, men jeg skjønner det godt. Jeg måtte selvsagt ut på verandaen og fotografere litt.

Jeg hadde forhåndsbestilt TT-taxi til litt etter midnatt. Jeg trodde ikke det skulle gå, men jeg fikk faktisk bestilt. Den natten pleier jo å være veldig vanskelig. Uansett, da vi kjørte hjem var det så mye tåke at bilene som var ute på veien så ut til å ha litt problemer, vi så jo nesten ingenting! Men hjem kom jeg, etter en veldig fin kveld! Nyttårsforsetter? Jeg tror vi får ta det i et annet blogginnlegg.


Dette året har vært et veldig spennende skribentår, ettersom boken Turen jeg aldri glemmer ble utgitt, med meg som medforfatter. Jeg hadde også lenge betydelige ryggproblemer, så det har vært litt begge deler, men heldig vis er jeg kvitt akkurat de smertene. I år er imidlertid de positive tingene så til de grader noe å se til bake på, at smertene nesten drukner litt i gode minner, og det er jo veldig greit!

Til slutt vil jeg bare si at jeg setter stor pris på dere som følger og leser bloggen min, og den kontakten jeg har fått med andre bloggere! Håper at vi høres i 2017 også! Riktig godt nytt år!


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hallo! Stikker bare innom for å ønske deg et riktig godt nytt år! Jeg har jo vært bortreist en drøy uke, så med både årsavslutningf og nytt år og nye planer på en gang blir hverdagene ganske hektiske. Har lest de fleste blogginnleggene dine fra julen nå, men nøyer meg med å kommentere her. Spent på å høre om dine planer for 2017!

    SvarSlett
  2. Hei!
    Takk for kommentar, og godt nytt år til deg også! Velkommen hjem, og hyggelig å høre at du har lest. Jeg bruker de første dagene nå til å få litt mer oversikt, men kommer snart tilbake med noen fremtidige planer :-)

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget?