torsdag 13. november 2014

Litt for tidlig å låne dette, kanskje?

Tiden går fort, vi er i midten av november allerede! Har du begynt å tenke på jul? Jeg vet om flere som synes det er for tidlig, men likevel... Litt skal man jo ha å kose seg med på denne kalde årstiden. Jeg behøver jo ikke å fortelle deg som har fulgt med at jeg går og venter på bok i posten om dagen, med et par av diktene mine i. Den har enda ikke kommet, men det er nok like før. Som jeg sikkert også har sagt før... Synes jeg gjentar meg selv litt, sånn er det kanskje når man venter på noe.

Her har du julediktet Drømmejul, som jeg skrev for en del år siden. Diktet ble utgitt i juleboken Desember (Publica Bok, 2010). Boken er skrevet av medlemmer av skribentforeningen ULFF, og utgitt hos forlaget Publica Bok. 

Det kan hende du synes et slikt juledikt er litt for tidlig ennå, men som sagt, tiden går fort. Hvis du liker katter, så kanskje dette diktet er noe for deg? Og ja, siden diktet er utgitt i bok, er det i orden for meg om du låner dette diktet om du har lyst til det, mot at du krediterer meg ved å sette mitt fulle navn under diktet, og at du gjengir det korrekt. (ref. Åndsverkloven). Jeg tenkte bare jeg måtte si det, ettersom jeg har vært veldig nøye med å slå ned på ulovlig kopiering, men da har det vært dikt som ikke var utgitt ennå. Men akkurat i dette tilfellet er det lov :-)

Les gjerne flere av mine dikt på Gro Jeanette Nilsen sine diktsider


Og ja, jeg blir glad for kommentarer, hvis du mener noe, både her og under selve diktet!
Ha en god torsdag!



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hei! Aldri for tidlig (eller sent) å dele et dikt :) Jeg likte det, fin stemning og egentlig handler det vel om mer enn bare selve julen. Jeg er ingen juleperson selv, men synes mørketiden er trivelig, og jeg synes at mange stemninger kommer tydligere fram på denne tiden. Kanskje mørket gjør det lettere å se det som er smått og nært. Fin dag videre!

    SvarSlett
  2. Tusen takk for tilbakemelding! Hyggelig å høre hva andre leser ut av diktene mine! Ja, dette diktet er kanskje litt mer nært og personlig enn mange andre dikt jeg har skrevet, og noe leseren kan kjenne seg igjen i, spesielt om man selv har hatt dyr.

    SvarSlett

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?