lørdag 27. desember 2014

Bloggstatistikk - ikke alltid like kjedelig.

Ja, men så hvordan går det, da? Nå har jeg sittet her og blogget langt og lenger enn langt. Jeg startet min personlige blogg 16. mai 2013, så jeg har holdt på i over halvannet år. Men hva sier statistikken egentlig?

Hvor mye jeg deler mine egne poster i sosiale medier, og hvor mye de blir delt av andre, det har selvsagt mye å si. For at andre skal dele postene mine, må de skille seg ut fra poster som blir produsert av andre bloggere, de må ha et innhold, og de må fenge. Og veldig gjerne ha et fint eller interessant bilde. Et eller et par hovedtema er heller ikke av veien. Ok, det er ikke alltid man får til alt dette i alle postene. Flere av mine bloggposter postes uten bilde, og flere lar jeg være å dele selv. Grunnen er at jeg synes de er litt interne. Det går fint at de ligger ute så mine faste bloggvenner og tilfeldig forbipasserende får se dem, men jeg går ikke grundig til verks for å reklamere  for dem, om du skjønner. Det burde jeg sikkert ha gjort. Men uansett. Jeg passer på å gjøre det med de postene jeg tør. He he.

Men et par hovedtemaer for bloggen har jeg i alle fall, så ikke hele bloggen drukner i den store "litt om alt-fellen" som vi hører så mye om på bloggkursene. Fort gjort, jeg vet det. Da jeg begynte å blogge tok jeg med veldig mye hverdagsliv også, midt oppi helse og litteratur. Senere, da jeg skjønte at "litt om alt" kanskje ikke fenget så mye, slettet jeg noen hverdagsposter, og endret det ene deltemaet "litteratur" til "skribentliv", ettersom det var mye mer i tråd med mine intensjoner. Jeg burde helt sikkert gjort det i andre sammenhenger også. Men likevel.


Men tilbake til statistikken. Jeg kunne selvsagt ønske meg noen naboland lenger oppover på listen. Sverige ligger dessverre rett under sperregrensen, og viser derfor ikke på listen. 


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget?