fredag 9. januar 2015

Minne fra barnehagedagene - dette er lenge siden!

Gro Jeanette Nilsen som barnehagebarn.En gang i tiden begynte jeg å skrive. Det er lenge siden, det! Sånn føles det, i alle fall! Bildet her er tatt i barnehagen jeg gikk i på Linderud i Oslo, da familien bodde i Eric Mogensøns veiVeitvet. Linderud barnehage ble senere omdøpt til Sisiktoppen barnehage, og er fremdeles lokalisert i Statsråd Mathiesents vei.

Jeg er fire eller fem år gammel her. Jeg tenker nok at jeg sitter og tegner, men vi kan vel late som jeg skriver? Det passer liksom litt bedre til tema for bloggen min? Kan vi kanskje si at det var dette som var opptakten til skriveinteressen min?


Jeg synes ofte det er artig med svart/hvitt-bilder. Spesielt kan jeg trekke et lettelsens sukk her, for jeg tenker med gru på hvilke farger jeg virkelig hadde på meg. Genseren er lysegrønn, med en knall rød kjole over! Hjelp. Hurra for sort/hvitt-bilder!

Jeg har jo tidligere sagt at jeg ikke skal dele så mye om barndom på bloggen min, fordi det kommer i bokmanuset. Men dette her tror jeg ikke gjør noe.

Jeg trivdes godt i barnehagen. Det var nok et slags fristed, det å kunne oppleve ting sammen med andre barn uten å tenke på sykehus og smerter hele tiden. Selv om smertene jo ofte var med her også. Tiden i barnehagen er uansett et fint minne fra min barndomstid.



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)