mandag 16. februar 2015

Rolig søndagskveld, trodde jeg!

Sarita og Gro Jeanette ute på livet!
Selfie-bilde av Sarita og Gro Jeanette
på Yayas i Oslo.
Jeg så for meg en stille og rolig søndagskveld, ingen planer i sikte. Helt i orden, ettersom jeg satt ganske lenge oppe i går og puslet med mitt. Den bedagelige planen varte helt til forfattervenninne og ungdomsvenninne SaritaSkagnes ringte og lurte på om jeg ville være med ut og spise. Eller så kunne vi ta det en annen gang, men da var hun ikke sikker på når det kunne bli etter som programmet hennes var for tett en del uker fremover? Selvfølgelig måtte vi ta det nå. Her var det bare å hive seg rundt.

Veldig koselig å se Sarita igjen. Vi hadde som vanlig en del å prate om innenfor skribentliv og tilhørende temaer. Det ville kanskje virke litt internt på andre, og for all del, skribentplaner og felles opplevelser innenfor skribentlivet er internt! Og bildet av oss? Ja det ble et selfie-bilde, og det ble så dårlig at det nesten var litt artig. Legger det derfor ut på bloggen under tvil, hehe.

Den thailandske maten var veldig god, men utrolig sterk. Vi bestilte to forskjellige retter og delte på begge. Veldig smart det. Anbefales. Den ene retten var veldig sterk, den andre var også sterk, men samtidig søt av kokosmelk, og ikke på langt nær så sterk som den første. I tillegg til det ene glasset med rødvin, gikk det ned ganske så mye vann, det var det eneste som fungerte!

Dette var som sagt et veldig "på sparket"-treff, vi får kanskje bli flinkere til å planlegge litt bedre en annen gang, så det ikke blir fullt så hektisk! Men så har det jo også lett for at ting som faktisk ikke er planlagt blir utrolig hyggelig, og nesten vel så bra! Men som sagt kommer det jo litt an på, det er ikke alltid det er like enkelt å ta ting så mye på sparket, som jeg har vært inne på før på bloggen.


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!



--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hei! Jeg likte det bildet veldig godt! Stemningsfullt! Kvalitet er vel ikke så viktig på en blogg som ikke handler direkte om foto. Så kjekt med en spontan tur på byen.Jeg skal ut en tur i morgen, men den turen har vært planlagt og utsatt i mange uker, så det blir alt annet enn spontant. Enig i at det som ikke er så planlagt ofte er artigst :)

    SvarSlett
  2. Takk for det! Jo, bildet signaliserer vel i grunnen resten av det treffet; Spontant og "I farta" :-) Jo mer jeg ser på det jo morsommere er det, egentlig. Enig med deg at det passer på en blogg der det ikke er foto som er hovedtema, da hadde det fort vært litt verre! God bytur til deg også! :-)

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)