lørdag 7. februar 2015

Viktig å kunne se det man driver med!

Nye briller og kaffelatte.
Sist fortalte jeg om artikkelen som ble publisert om bloggen og bokskrivingen min. Veldig gøy at bloggen blir lest og at bokprosjektet mitt får omtale!

For et par dager siden var jeg hos optikeren. Nærmere bestemt Specsavers, Manglerud Senter. Brillene mine var fra 2009, og det er jo noen år siden. På tide med utskifting og få sjekket øynene, ja. Jeg har lagt merke til i det siste at jeg har begynt å bruke lesebrillene litt mer til andre ting også, og de andre mindre. Så jeg tenkte kanskje det var en ide å få sjekket dette.



Var ikke helt god i ankelen da jeg dro, så jeg besluttet å ta med begge krykkene på "luftetur". Det endte likevel med at jeg lot den ene bli igjen og "passe bilen" mens jeg var på kjøpesenteret. Ikke så lett når man aldri helt vet hvordan man er til beins når man skal noe. Smerter kommer når det minst passer, har jeg lært meg på livets vei.

Det er et godt poeng å ha skikkelige briller, for eksempel når man kjører bil. Det er også viktig å ha riktige briller når man driver med helt spesielle og vesentlige ting som å sette sprøyte, som jeg jo gjør ofte. Har bommet litt på årene noen ganger ved transfusjoner i det siste, og en skal selvsagt ikke se bort fra at det kan ha noen sammenheng.

Jeg fikk jo til slutt bestilt meg nye briller, men jeg syntes det var litt vanskelig å velge. Jeg skulle ha både lesebriller, kjørebriller og solbriller. Solbriller med styrke har jeg faktisk ikke hatt før, men tenker at det bør jeg nok, ja.

Etter valgets kvaler blant alle brillene, drakk jeg kaffelatte på kafeen, imens jeg tittet i en brosjyre jeg fikk med fra Specsavers. Nå venter jeg bare på at brillene skal bli klare til henting.


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


Les gjerne mer om Gro Jeanette Nilsen





Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hei! så flink du er som tar synet på alvor! Det er faktisk mange som utsetter optikerbesøk i det lengste, inkludert meg selv. Jeg brukte briller (og i en periode også linser) i mange år, men for noen år siden tok jeg en sånn operasjon og er brillefri. Må uansett ha lesebriller etter hvert, men ikke mer kompliser enn at jeg kan brukebilligvarianter fra type bensinstasjon/Nille etc.

    Alle gjøremål blir enklere når synet er bra, jeg tror faktisk at til og med livskvaliteten blir bedre. Så nå går du lyse tider i møte! :)

    Nyt helgen!

    SvarSlett
  2. Hehe ja, flink og flink. Jeg hadde tenkt på det lenge, så det var vel bare å hoppe i det. Når man merker at det kanskje hadde vært en ide å undersøke, er det en god ide' å gjøre nettopp det, eller i allefall vurdere saken en gang til.

    Hvis du har greid å kvitte deg med brillene, har du jo tatt stilling til dette du også, det er jo kjempebra. Jeg hører det er noen som tar slike operasjoner, men operasjon på øynene tror jeg helt ærlig ikke jeg hadde våget om det ikke var helt nødvendig... Pysete, jeg? Ja, på noen områder må jeg nok innrømme det, gitt.

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)