torsdag 30. april 2015

Positivt overrasket på postkortfronten!

Postkortskriving på Losby Gods.
Flott skriveplass og hotellets egne
postkort!
(Foto: Gro Jeanette Nilsen)
Jeg tenkte jeg skulle lage et lite oppfølgerinnlegg til en av de gamle bloggpostene mine som jeg skrev da jeg var helt fersk på bloggen min for snart to år siden. Innlegget jeg sikter til handler verken om helse eller skribentliv i utgangspunktet utover vanlig skriving, men om det å skrive postkort når man er ute og reiser. Det gamle blogginnlegget heter Hva skjedde med postkortene? og dreide seg om det at det er blitt så mye mindre postkort å finne, spesielt på hoteller, der folk faktisk ofte har tid til å skrive kort!


Stedet der vi før var på Damenes Helg med Foreningen for blødere i Norge som jeg tidligere har beskrevet, hadde de ikke postkort i det hele tatt. Jeg ga hotellet noen hint om at postkort kan jo være god reklame for stedet, men nei, ingen planer om det. Og som jeg sa i det gamle innlegget; Tekstmeldinger kan man ikke henge på kjøleskapet...


I helgen var jeg som jeg fortalte på Losby Gods, også denne gangen med Foreningen for blødere i Norge. Her hadde hotellet utstyret på plass! Man kunne få kjøpt postkort spesielt laget for hotellet i resepsjonen, og de hadde også sitt eget brevpapir og konvolutter. I tillegg til det sto det jammen et stort skrivebord på hotellrommet, med en blomstervase med en rose i. Her var det virkelig stil, og jeg følte meg veldig ivaretatt som skribent, selv om hotellet jo ikke visste noe om det!


Så joda, jeg fikk skrevet mine postkort og sendt av gårde på lørdagskvelden. Følte vel at jeg skulle skrevet enda flere kort, men det fikk nesten holde med de fem jeg sendte. Det var fire til familie, samt et til en venninne som hadde bursdag og derfor trengte prioritering. Og så må jeg nok innrømme at jeg kjøpte med meg et til meg selv, som suvenir...


Dette innlegget ble skrevet i går, men jeg våget ikke å legge det ut før jeg visste at postkortene har kommet frem dit de skulle, ellers ville jeg jo ødelagt hele moroa! Men nå har jeg hørt at i hvert fall noen har kommet frem, så da er det nok greit. Og, ja, jeg vet jeg gjør ting i litt rare rekkefølger for tiden, ettersom dette innlegget egentlig var tenkt litt senere, og jeg hadde lovet følgerne mine et litt større referat fra turen. Men dette postkortinnlegget er nå engang ferdig, så da er det kanskje like greit å legge det ut?





Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


Les gjerne mer om Gro Jeanette Nilsen




--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)