fredag 1. mai 2015

Damenes Helg på Losby Gods.

Gro Jeanette ankommer Losby Gods.Helgen 24-26. april var jeg på en utrolig fin og inspirerende tur til Losby Gods, med Foreningen For blødere i Norge. Jeg har nevnt litt om turen tidligere på bloggen, i bloggpostene Flott helgetur til Losby Gods, Fremdeles litt sliten etter Losby-helgen og Positivt overrasket på postkortfronten. Imidlertid har det bare blitt småblogging om turen hittil.Jeg kjørte bil, og som tidligere fortalt, var jeg så heldig å få selskap på turen av en annen deltaker, som jeg møtte for første gang på fjorårets tur. Veldig hyggelig å ha noen å reise sammen med!

Broskyremateriell for helgen.
Losby Gods viste seg å være et flott sted! Jeg hadde aldri vært der før, og ble veldig imponert over stedet! Ja vel, så savnet jeg kanskje noen tilleggsfaktorer vi har hatt muligheten til å benytte på et annet hotell tidligere, men vi hadde også et så fullt program at jeg vet faktisk ikke om jeg hadde hatt tid til så mange ekstra gjøremål! Vi hørte på flere interessante foredrag, både av folk utenfra og fra våre egne folk innad i Foreningen for blødere i Norge. Først av alt var det presentasjonsrunde av alle deltakere, som alltid er interessant. Det kan være både skummelt og utfordrende å skulle presentere seg selv med noen få setninger, der det er både tilhørere du kjenner fra tidligere, og folk du aldri har møtt før!


Som du ser av bildet øverst, er kjølebagen min med som vanlig, med medisinene mine. Flott at de fikk bo trygt i hotellrommets minibar, hvor det var passende temperatur!
Foredragene vi var på handlet om både satsingen på arbeidet i FBIN fremover, foredragsholder utenfra om sykdomshistorikk og selve blødersykdommen, og andre interessante temaer.
Quiz for deltakerne.

Lørdag ettermiddag var jeg egentlig litt sliten, og pleier som jeg tidligere har skrevet om på bloggen, å ta en liten hvil på ettermiddagen fordi jeg blir litt fort sliten. Men nå var det lagt opp til Quiz, og lagene var allerede inndelt på forhånd... I tillegg var det en ekstern Quiz-leder, som vi ikke kjente fra før, så dette var det nok bare å henge med så godt en kunne.

Og det var ikke så lett, ettersom jeg syntes det var urovekkende mange sportsspørsmål som jeg ikke hadde mulighet til å svare på, jeg hadde vel ønsket meg noe mer relevant også, kanskje? Eventuelt noen litteraturspørsmål, men nei da. Jeg tror jeg kunne svare på et eller to spørsmål, så mange flere var det vel ikke. Jeg kan derfor ikke ta skylden for at vårt lag faktisk vant til slutt, og stakk av med premien som var to flasker ekte Quiz-vin, som vi riktignok var så greie å dele med alle de andre på vorspiel før middag som jeg så vidt rakk etter en liten hvil og å gjøre meg klar til hotellets lørdagsmiddag.


Flott natur!Søndag var jeg den første til frokost, noe som ikke vanligvis er likt meg. Og det kom ingen andre fra vår gjeng så lenge jeg satt i matsalen. Jeg var tidlig ute for å få god tid til pakking og transfusjon før vi skulle gjøre opp rommene og deretter møtes til evaluering av helgen.

Bildet er tatt fra hotellets terrasse på søndagen, den dagen været helt klart var på sitt aller beste. Vi satt på terrassen og koste oss med kaffe, tok bilder og ventet på lunsjen, den siste i sitt slag før vi skulle vende nesen hjemover. Alt var pakket og klart, nå var det bare lunsj, fotografering og avskjeden som gjensto.

På parkeringsplassen sto bilen min og ventet på meg og hun som skulle sitte på. Konklusjonen min er at jeg kommer gjerne tilbake til Losby Gods ved en senere anledning!


Til de av dere som savner bilder av andre deltakere, legger jeg ikke ut det offentlig på bloggen, da det ikke er sikkert at alle vil dette. Noen av deltakerne vil kanskje også savne alle matbildene jeg tok av de fantastiske rettene og dessertene vi fikk servert. Jeg skal forsøke å lage en egen bloggpost om det etter hvert. Det ble litt for omfattende å flette dem inn i dette referatet.


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)