fredag 13. mars 2015

Å fokusere på riktig manus - også med kamera.

Bokmanuset mitt (Av Gro Jeanette Nilsen)
Manuset mitt :-)
Sist skrev jeg om at det innimellom føles litt vanskelig å dele personlige bloggposter på sosiale medier. Jeg synes ikke det er så vanskelig å publisere dem på bloggen lenger, det er mer det å dele dem videre i ulike sosiale medier som av og til kjennes skummelt. At andre deler er bare fint, men å gjøre det selv er verre. Av en eller annen grunn. Jeg har derfor gjort noen grep for å forsøke å få de ulike skribentforumene mine til å nærme seg hverandre.

Som tidligere fortalt har jeg endret litt og gjort bloggen enda mer direkte og tydelig når det kommer til spesifisering av hva jeg skriver om her. Jeg har også rettet litt inne på Twitter. Og så kommer vi til skribentsiden min på Facebook. Det var jammen på tide å gjøre noe med forsidebildet mitt der inne, ettersom jeg har hatt det samme forsidebildet lenge og lenger enn lenge! Bildet jeg hadde viste hovedmanus i bakgrunnen inne på PC-skjermen, og oppå hadde jeg lagt bilder av juleboken Desember og Josefine-bladet, som jo er skriveprosjekter jeg er glad for å ha gjort. Det var derfor egentlig ikke noe galt ved selve bildet. Men det var vel litt utdatert, ja.

Jeg føler imidlertid at bokmanuset jeg arbeider med nå om det å vokse opp med en sjelden sykdom fortjener å stå som forsidebilde alene nå, uten all mulig ekstra avledningsduppeditter rundt. Hvis du skjønner. Det har litt med hva som er i fokus og som inspirerer meg personlig for tiden å gjøre. Ok, nå glemte jeg bloggen min et sekund, den er selvsagt også et fokusprosjekt, men du skjønner hva jeg mener, håper jeg?

På bildet over ser du forsidebildet jeg nå har lagt på skribentsiden min;
Her sett fra siden, og en god del forminsket. Syntes jeg trengte et nytt forsidebilde, så jeg valgte manuset, som ligger på kjøkkenbordet mitt. Ser at potteplantene forsøker å snike seg med på bildet da, men det får ikke hjelpe.


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


 -------------------------------------------------------------------------------------------- 

 Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

8 kommentarer:

  1. Hei. Jeg synes du er riktig modig som deler så åpent du gjør. :) Veldig fint at manuset ditt får stå i sentrum også.

    SvarSlett
  2. Tusen takk for svar! Glad for at du synes det, å høre noen si det gir meg litt mer tro på både prosjektet og meg selv. Takk igjen :-)

    SvarSlett
  3. Bare hyggelig. Jeg er veldig glad fordi du finner tro. Uansett hva vi gjør så er det slik at vi må tro på det vi driver med for å komme noen vei. Så enkelt og krevende er det.

    SvarSlett
  4. Ja, du har helt rett! Hvis ikke en selv tror på prosjektet, hvem skal da gjøre det...?Man trenger det. Det skader heller ikke med en porsjon mot, selvtillit og gjerne litt selvinnsikt også... :-)

    SvarSlett
  5. Det er veldig sant og samtidig må man være ydmyk i møte med teksten og håndverket. :)

    SvarSlett
  6. Ja, det må man virkelig! Takk for alle dine flotte kommentarer, setter veldig pris på det. Jeg skal kommentere mer enn jeg har gjort, hos deg også etter hvert :-)

    SvarSlett
  7. Hei! Så fint å sortere litt, for det er vel mye det dette handler om? Trekke fram essensen, liksom. Nå er ikke jeg så opptatt av profilbilder og headingfoto etc, men det er jo et pluss at du har illustrasjoner som reflekterer det du vil fokusere på framover. Desemberboka har hatt sin tid, nå er det manuset ditt som gjelder! :)

    Er forresten imponert over at du henger med på alle de sosiale arenaene. Jeg har ikke beveget meg utpå der ennå, men er ikke kommet så langt som deg ennå. Må først finne ut av hva jeg vil fokusere på før jeg tar steget videre. God helg!

    SvarSlett
  8. Hei, og takk for kommentar! Ja, det handler litt om å sortere, dra frem det som er mest vesentlig for tiden. Og som sagt prøve å få disse sosiale mediene mine litt mer samkjørte. Jeg er nok ikke på alle sosiale medier, men det er ikke veldig langt unna... Pluss at jeg ikke er like aktiv på alle. I tillegg har foreningen sine sosiale plattformer, så det blir litt dobbelt av alt. Det kan være litt styr, men det er morsomt også. Og jeg er enda ikke helt ferdig med oppdateringene, men måtte rett og slett starte et sted.

    Ser du har lagt ut blogginnlegg, jeg skal lese det straks. Vi høres!

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)