torsdag 11. juni 2015

Interessant brev fra politiet!

Ja, nå har jeg hørt det også. Jeg fikk brev i postkassen i dag. POLITIET sto det trykket på konvolutten. Hjelp, hva galt har jeg gjort nå da?

Vel, det var nok ikke så skummelt som konvolutten indikerte, heller litt mer av det hyggelige slaget. Husker du jeg fortalte på bloggen for et års tid siden at jeg hadde hatt innbrudd i bilen, og at målet for innbruddet var mitt handicap-bevis? Jeg styrte jo veldig med å skaffe meg et nytt et. Det er jo ikke uten grunn at jeg har et hc-bevis, og jeg trenger det i høyeste grad. Vel, i dag kom plutselig mitt gamle hc-bevis fra politiet i postkassen!


Det er selvsagt en lettelse å vite både at det ikke er på avveie lenger, og at politiet faktisk greide å spore det opp! Det er imidlertid med sånne bevis at de har en utløpsdato, og mitt gamle har utløpsdato nøyaktig samme dato som det nye, en liten stund etter sommerferien. Så da må jeg skaffe meg et nytt uansett. Men ok, da har jeg i alle fall et i reserve så lenge. Men det viktigste for meg nå som jeg allerede har et nytt hc-bevis, er egentlig å se at det gamle beviset ikke lenger er på avveie, og at slike saker faktisk kan løses. Tusen takk til politiet for god behandling i denne saken!


Moralen er: Meld alltid i fra om innbrudd og ulovligheter. Hvis du vil ha dem oppklart. Og pass på handicap-bevis hvis du har. De få gangene du ikke parkerer på en hc-plass, tar du det med deg i vesken, spesielt hvis du står parkert over natten eller en lengre periode. Bare for sikkerhets skyld.


Det tok et år, ja. Men likevel. Dette var jo en hyggelig melding på en torsdag ettermiddag. Dette kan jeg like!



Takk for at du følger bloggen min!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)