mandag 5. oktober 2015

Forlater enkelte temaer, til fordel for mer personlighet.

Kjære leser!

Helt klart at sykdom og medisiner krever administrasjon og planlegging som jeg nevnte sist, men nå har jeg bestemt meg for at det får være nok om akkurat det konkrete rundt medisinmottak fra apoteket, på bloggen i denne omgang. Jeg synes i grunnen jeg har dekket det temaet godt nok på en stund.


I dag har jeg hatt besøk av hjemmehjelpen min, også det temaet føler jeg vel er en ting som har gått igjen mye her. Men innimellom må man jo ta med litt sånne konkrete ting, da de er en del av følgene av å leve med kronisk sykdom. Men du som har fulgt bloggen min en stund vet om disse tingene nå.

Men helgen, hva har jeg brukt den til, tro? Rydding i gamle skribentnotater og oppdatering av ULFF sin nettside er konkrete stikkord. Det er det det heter rent  offentlig i alle fall. Sannheten er vel at jeg ikke hadde orket så veldig mye mer heller på grunn av litt sykdomsproblemer. Noe skal det være støtt. Men da er det jo veldig greit at jeg ikke hadde så mange planer heller.

Jeg ser at det varierer litt på bloggen hvor personlig jeg egentlig skriver. Noen ganger kan det bli veldig personlig, nesten sånn at jeg ikke tør å trykke på publiser, andre ganger kan det lett bli litt oppramsing. Jeg ser også at oppramsingen ofte skjer i forbindelse med helt konkrete ting som de to temaene jeg nevnte innledningsvis. Og jeg tenker at jeg i fremtidige innlegg vil forsøke å være litt mer bevisst på dette. Det heter at man lærer så lenge man lever, og det gjelder helt klart også ved skriving. Man kan alltid bli bedre!


Vi høres snart igjen :-) Og er du enig i at jeg bør gå enda mer i dybden på hovedtemaene mine?

Takk for at du følger bloggen min!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hei du! Ja litt temajustering kommer gpdt med in nimellom. Nå er jo ikke jeg i målgruppen for helsetemaet, så om det har blitt mye om hjemmwhjelp og medisinleveranser skal jeg ikke uttale meg om. Hvis du tilfører noe nytt (erfaringer/ideer/tips) så skader det jo ikke å gjenta sånne temaer. Jeg tror likevel det viktigste er å variere litt. Jeg synes det er artigst å lese om skriveprosjektene dine, og jeg tror du godt kunne skrevet mer om hvordan du finner fram i jungelen av skribentmuligheter, da tenker jeg ikke bare antologier og sånn, men kunnskap, utvikling, språk, rutiner og skrivetips generelt. I hvertfall når du holder på med denslags :) Frresten tar du kanskje sånn på ULFF bloggen.

    SvarSlett
  2. Hei! Tusen takk for tilbakemeldinger, og også for gode tips til fremtidige temaer! Fint å se hva lesere synes om det jeg skriver om. Jeg synes selv det har blitt litt mye om de temaene jeg nevnte konkret, og følte at tiden var inne for å endre litt retning. Når det gjelder skrivingen, så kommer det snart mer informasjon om boken jeg har fått antatt en historie i, og jeg skal også lage et innlegg om dette med hvor jeg finner informasjon (og inspirasjon?) Jeg må se litt på hvilken av de to bloggene jeg driver som skal ha dette temaet, mulig jeg tar det på begge, og kanskje med litt ulik vinkling ut i fra hvilken blogg jeg skriver på. Uansett; tusen takk for gode tips!

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)