fredag 2. oktober 2015

Sykdom krever også administrasjon!

Hei! Joda, medisinleveransen som jeg snakket om i går, kom som den skulle, den. Jeg prøver så langt det er mulig å unngå å legge det til fredager, bare for sikkerhets skyld, hvis det skulle være noe galt. Det kommer av at jeg et par ganger har ventet hele dagen og deretter måttet ringe tilbake til sykehusapoteket og etterlyse budet, men det er lenge siden altså. Som regel går jo dette veldig greit. I dag ba jeg dem komme før tolv, men selv da er jeg usikker på hva det vil si i praksis. Før i tiden sto de på døra før klokken åtte om morgenen, og jeg fikk så vidt slengt på meg morgenkåpen! Så jeg hadde ringeklokka på kvart på åtte i dag også, just in case. Tror de var her litt før ti, og det er jo en fin tid, det.

Når jeg ser gjennom oppdateringer tidligere på bloggen, ser jeg at det er en del innlegg om sykehusapoteket, men det må nesten bli sånn. Jeg får levert ofte medisiner på døren, og det er en viktig del av bløderbehandlingen å oppdatere medisinlageret og vite at jeg har det jeg trenger av medisiner og utstyr, selv om jeg ser at det kanskje virker litt ensformig på bloggen. Men det en del av den jobben det er å administrere det å leve med blødersykdom og medisinering hjemme, selvsagt i tillegg til rapporteringen jeg har nevnt tidligere.

Innimellom synes jeg at jeg sitter mye og venter på budbilen fra apoteket. I dag benyttet jeg ventetiden til å gå igjennom kontaktlisten min innenfor helsetemaet. Satt ved kjøkkenbordet og ryddet opp i det, samtidig som jeg speidet ut kjøkkenvinduet etter budbilen, og hadde telefoner innen rekkevidde i tilfelle de ringte, hvilket de også gjorde.


Kjøkkenet mitt er et ganske hyggelig rom, og det med best lys og best bordplass, vanligvis. Veldig godt å sitte der og jobbe med litt andre ting innimellom, litt unna PC-en. Tar ofte med meg manuskorrektur også ut dit, men det har jeg kanskje fortalt om før. Fikk i alle fall kastet noen gamle utdaterte helsenotater i dag og oppdatert kontaktlisten som sagt, godt å få ryddet litt i slike ting i blant. Fint å ha litt oversikt og system i sakene, så blir det lettere å finne informasjonen når jeg trenger den. Anbefales!

Er kontaktlisten din over helsesaker oppdatert, hvis du har en slik?


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

Les gjerne mer om Gro Jeanette


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)