onsdag 11. november 2015

Spørsmål fra venner og bekjente om boken jeg er med i.

Kjære leser!

Dere som har fulgt bloggen min en stund vet at jeg har vært i dialog med forlaget som har antatt en av historiene mine i lengre tid. Det er dette prosjektet jeg tidligere i år omtalte litt forsiktig og kryptisk her på bloggen som skriveprosjektet 2015, så dette har pågått lenge! Jeg hadde ikke trodd det skulle bli så mange runder med omskriving, sending av diverse informasjon og så videre – men det blir veldig bra til slutt!

Jeg får innimellom spørsmål fra familie, venner og bekjente, samt også folk jeg ikke kjenner, men som følger meg på blogg eller sosiale medier. Jeg har ikke fått lov av redaktøren på forlaget å røpe for mye om prosjektet eller teksten min, og heller ikke kildene har fått mer informasjon enn høyst nødvendig. Men jeg har nå samlet sammen noen spørsmål fra dere og forsøker å svare på bloggen min uten å avsløre alt for mye;

- Kommer boken ut før jul, sånn at jeg kan bruke den som julegave?
Nei dessverre, den gjør ikke det. Boken kommer ikke ut før i 2016, og vi må nok et godt stykke inn i året før utgivelsen.


- Er det bare din bok?
Nei, det er ikke det. Men denne gangen er det kapittelet som er mitt, veldig mye meg, for å si det sånn. Og jeg er superfornøyd med at jeg får lov til å være med på dette bokprosjektet!


- Det blir vel dikt denne gangen også?
Nei, det blir ikke dikt fra meg denne gangen. Du vil fort se at dette er noe helt annet!


- Jeg har hørt at du har nevnt andre personer i teksten, betyr det at du har nevnt folk som kanskje ikke liker det?
Jeg har nevnt flere personer i teksten min, og de jeg har nevnt har fått beskjed og godkjent at de nevnes. Jeg hadde opprinnelig tenkt å nevne flere, og har fått godkjenning fra dem også, men jeg måtte kutte litt i historien for å tilpasse meg forlagets retningslinjer om lengde og så videre, derfor er det ikke alle som kommer med likevel. Det å få godkjenning fra omtalte er jo også en viktig del av en bokprosess, derfor var det avgjørende å ta dette i en ganske tidlig fase, sånn at jeg visste hva jeg hadde å forholde meg til.

Da tror jeg at jeg avslutter, så jeg ikke røper alt for mye. Mulig at jeg har nevnt noe av dette tidligere også, så i tilfelle er dette en slags oppsummering. Det er fint om dere som har fått intern kildeinformasjon ikke røper temaer i bloggen min og på sosiale medier, men du må selvsagt gjerne kommentere og dele likevel, uten å røpe innhold!

Har du flere spørsmål som burde vært ført opp på listen? Det er ikke sikkert jeg har mulighet til å svare, men det er lov å prøve seg :-)

 
Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

Les gjerne mer om Gro Jeanette Nilsen


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?