mandag 11. januar 2016

Rapportering fra en søndag :-)

Kjære leser!

Natten er en fin tid. Fin tid til å skrive, blogge, reflektere, tenke... Så veldig mye spennende har jeg kanskje ikke å fortelle, men litt har jeg da holdt på med i dag også. Og nei, jeg har ikke holdt hviledagen hellig denne søndagen.

Jeg har oppdatert hjemmetransfusjons-skjemaer og sendt inn dit de skal, det er viktig å ha papirene i orden. Spesielt fordi jeg skal på årlig kontroll snart. Dette er det som noen på spøk kaller EU-kontroll! Men dette er altså min kontroll i forbindelse med blødersykdommen, ikke bilens kontroll!

Når jeg sitter og fører disse skjemaene som ofte er et tiltak, men samtidig viktig, slår det meg ofte at jeg skrev veldig mye mer på dem når det gjelder begrunnelser og smerter før i tiden, enn det jeg gjør i dag. Det har ikke så mye med å være slurvete å gjøre (håper jeg da), men mer det at jeg ikke får mulighet til å bli så dårlig nå lenger, ettersom medisinen tas så jevnlig og gjerne før de store smertene og indre blødningene kommer. Jeg vet jeg har nevnt dette før altså, og det er sikkert vanskelig å forstå seg på, men sånn er det i hvert fall. Det er jo helt utrolig flott å slippe de store smertefjellene som jeg hadde før i tiden. Vel, nok om det.


Det kom også mail fra redaktøren i boken jeg er med i for et par dager siden, det var et par detaljer i teksten hun lurte på, som jeg nå har svart henne på. Og hjelp - hjemmehjelpen min kommer i morgen tidlig - eh, nei, om noen timer, så jeg bør nok finne dynelandet farlig fort... Sov godt!



Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

4 kommentarer:

  1. Hei! Så fint at hverdagen er enklere! At medisinering virker og du har færre trøblete dager, er jo bare fantastisk! Forstår jo at enkelte dager uansett kan være tøffe, men det er vel sånn at gjennomsnittsdagen betyr mest? Fin tirsdag!

    SvarSlett
  2. Hei, og takk for det! Ja, utfordringer rundt sykdommen er det nok av på det generelle plan, men det at de største smertetoppene er mindre og færre hjelper meg utrolig mye.

    Ser at du også har lagt ut nytt blogginnlegg, stikker innom bloggen din snart!

    SvarSlett
  3. Det er godt når ting blir bedre og bedre og selvfølgelig er jeg spent på skriveprosjektet. God helg og heia :)

    SvarSlett
  4. Tusen takk, Fivrelden! Det kjennes bra når helsen er samarbeidsvillig. Håper det varer! Og ja, jeg har veldig lyst til å fortelle deg hemmeligheter, hehe... :-)

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)