tirsdag 12. januar 2016

Hjemme igjen, etter årlig medisinsk kontroll 2016.

Venteromslitteratur.
Venteromslitteratur.
Kjære leser!

Jeg skal ærlig innrømme at jeg var glad det ikke var i går jeg skulle kjøre bil til Rikshospitalet, da jeg så snøværet . I går ble det advart på TV og radio mot kjøring hvis man ikke måtte, fordi det var så glatt.

Selv om jeg ikke skulle avgårde den dagen, gravde jeg ut min nedsnødde bil, da det endelig hadde sluttet å snø. Den hadde stått stille noen dager, så jeg tenkte at det å grave den løs og forsøke å starte den kunne være lurt, som en forberedelse til i dagens utflukt.

I morges våknet jeg til et flott vintervær. Det snødde ikke, og jeg skjønte at dette vil gå kjempefint, men var glad jeg hadde vært ute og måkt snø av bilen i går. Jeg skulle ikke være på den første undersøkelsen på Rikshospitalet før halv to, så jeg hadde en rolig morgen, helt topp! Medisinering hadde jeg jo gjort unna i går, så jeg kunne bruke begynnelsen av dagen på bloggen og annet forefallende på PC-en.

Erklæring på konsultasjonen hos Senter for sjeldne diagnoser.
Erklæring på konsultasjonen hos
Senter for sjeldne diagnoser.
Hvis du som leser lurer på hva den årlige bløderkontrollen hos Senter for sjeldne diagnoser på Rikshospitalet er for noe, så har jeg skrevet om den årlige kontrollen tidligere også. Men kort fortalt må personer som er på hjemmetransfusjon på en årlig kontroll som består av tre undersøkelser; man skal ha en samtale/undersøkelse hos ansvarlig lege, deretter med sykepleier, og tilslutt en samtale/undersøkelse hos fysioterapeut. Eller i en annen rekkefølge, alt etter som hvordan tidsskjemaet er satt opp.

Jeg tok meg ikke tid til noe kafébesøk i dag, men kjøpte med meg en yoghurt som jeg spiste i bilen før jeg kjørte hjem.

På bildet ser du erklæringen på konsultasjonen, sammen med min bilnøkkel. For sikkerhets skyld har jeg fjernet noe personlig eller sensitiv informasjon fra attesten.

Oppsummeringsmessig var det godt å få brukt bilen litt i dag, selv om den som sagt hadde stått noen dager og var ganske nedsnødd. Tenker at den var fornøyd, ja. På helsesenteret var de fornøyde med min egen helse, altså sett i forhold til det medisinske rundt blødersykdommen min.


------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)