tirsdag 6. januar 2015

Bare helsesjekk, ingen fare!

Rikshpspitalet, avdeling Blodsykdommer.
Blodsykdommer, venterom. Bildet er lånt
fra min egen bloggpost i fjor...
Først må jeg jo bare takke for alle bekymringsmeldingene på Facebook i dag, da jeg sjekket inn der da jeg var innom Rikshospitalet og Senter for sjeldne diagnoser ... Veldig hyggelig med så mange meldinger, men det var ikke meningen å skremme noen, altså. Det var en helt vanlig årlig helsesjekk som jeg må gå på, og som jeg har vært på så lenge jeg har vært med i det systemet med hjemmetransfusjon, det vil si fra ca. ti års-alderen på 80-tallet. Jeg skrev om denne helsekontrollen i fjor på denne tiden også. Det er en del av avtalen jeg har, siden jeg er så heldig å få være med på den ordningen.

Speilblank is samtidig med at det regnet var stikkordene værmessig i dag. Den store plassen foran sykehuset var også ganske så speilblank synes jeg, ikke rart om det går med et ben eller to der. På en annen side, da har man kort vei til sykehus... Greide imidlertid å holde meg på bena selv! Hadde med meg en krykke, og den har pigger under!

Synes det blir så mørkt på denne tiden når det er så lite snø, merker det når jeg kjører bil også, best å konsentrere seg litt ekstra og senke farten litt. Jeg så for øvrig mange refleksløse fotgjengere som så ut som bare skygger langs veien. Jeg vil helst ikke kjøre på noen. Et godt tips er; Bruk refleks!

Jeg kalte denne bloggposten Bare helsesjekk, ingen fare. Det var på bakgrunn av meldingene jeg fikk på sosiale medier. Faremomentene, de vil jeg som sagt heller beskrive som isholke og refleksløse fotgjengere!

Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)