fredag 1. januar 2016

Rolig nyttårsfeiring uten taxi-kaos :-)

Velkommen 2016!
Kjære leser!

Håper at leserne av bloggen min har hatt en fin nyttårsaften! De siste årene har nyttårsaften blitt feiret i Oslo, men ettersom yndlingstanten var bortreist nyttårsaften i år, feiret jeg inngangen til det nye året hos moren min i Bærum. Stille og rolig, men det føltes helt fint! I og med at hun bor i øverste etasje i en blokk, hadde vi god utsikt til nyttårsrakettene fra hennes veranda, og det skuet er veldig flott derfra, mye bedre enn for eksempel hjemme hos meg! Det var imidlertid litt slapseføre men likevel kaldt og glatt på verandaen, så det var best å forsøke å holde seg på bena!

Det var også fint å få overnattet og dermed slippe å reise hjem om natten, etter som jeg så ofte opplever utfordringer med det å få tak i taxi hjem nyttårsnatten fra der jeg ofte er. Det kan være vanskelig, ja ofte nesten umulig.

Jeg har noen ganger tydd til litt spesielle løsninger når det gjelder akkurat dette.
En gang ringte jeg faktisk etter taxi litt FØR midnatt, for i det hele tatt å være sikker på å få fatt i en. Da feiret vi selve overgangen til nytt år hos min tante allerede halv tolv, hvis ikke det var elleve. Dette for å tilpasse oss nyttårskaoset i taxikøen. Det er selvsagt en mulighet, som det går an å forsøke om man trenger en nødløsning. Jeg synes det er synd at  det ikke er mulig å forhåndsbestille taxi til nyttårsnatten, men som sagt var jeg heldigvis ikke avhengig av den type transport i år.

Selvsagt kan man velge å kjøre egen bil, men det er jo hyggelig å være litt fri til å ta seg et lite glass vin også? Men ettersom jeg overnattet i år, ble jo bilen min med utover, og det er også kun innenfor Oslo jeg har muligheten til å bruke TT-kortet.

Jeg vil straks fortelle litt mer om målene mine for 2016 som jeg lovet i forrige bloggpost, jeg ville bare ønske godt nyttår og avgi rapport fra nyttårsaften først, for liksom å få avsluttet bloggåret på riktig måte :-)


Jeg ser frem til mange spennende prosjekter dette året!

Godt nytt år!


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

Les gjerne mer om Gro Jeanette


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Masse godt nyttår og jeg gleder meg til å følge deg inn i 2016 :)

    SvarSlett
  2. Tusen takk for det, og riktig godt nyttår til deg også! Jeg har vært litt på etterskudd med bloggposter et par dager, men har en oppdatering som kommer straks! Gleder meg til å fortsette å følge deg også videre i det nye året :-)

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget?