tirsdag 10. mai 2016

En liten utfordring i borettslaget.

Jeg lovet å forsøke å gå på generalforsamlingen i borettslaget, og holde dere oppdatert, gjorde jeg ikke det da? Jo, jeg gjorde det. Og jeg kom meg dit, selv om jeg var et par minutter for sen.

Du skjønner, etter smerter et sted mellom nakke og skulder, deretter medisinering, dusj og litt forsiktig blogging tidligere i dag trengte jeg en hvil, men også fordi det møtet skulle begynne på et tidspunkt hvor jeg vanligvis slokner uansett. Da må man fremskynde planene litt. Og jeg sloknet som sagt, og bråvåknet klokken kvart på fire, et kvarter før møtestart! Godt at møtelokalet ligger i nabobygget altså, men likevel. Ikke hadde jeg kledd meg ferdig for anledningen heller. Vondt hadde jeg fremdeles, men kom meg i allefall opp av senga, ut av leiligheten og bort til møtelokalet i en viss fart, med to krykker og møteinnkallingsheftet som jeg røsket med meg i farten. Jo da, jeg var der to minutter over, og det synes jeg ikke var så dårlig. Det var flere naboer som kom senere enn meg også.

Egentlig var det et viktig møte, som jeg lenge hadde planlagt å delta på. Min nabo og venninne skulle velges inn som ny styreleder, og det måtte jeg absolutt forsøke å støtte opp om og være tilstede! Den damen kan snakke og vet hva hun vil, og det pleier å bli sving på sakene, så dette kunne jeg ikke gå glipp av!


Og valgt ble hun, veldig bra! Stort sett hele styret ble skiftet ut, og jeg må nok tilstå at jeg faktisk har fått en bitteliten plass i styret selv også, som et varamedlem. Jeg har hittil alltid sagt nei til dette, ettersom jeg er redd for å ta på meg for mye, og har syntes jeg har hatt nok med det styret jeg allerede sitter i, som leder i ULFF. Men i borettslagets styre skal jeg tross alt KUN være et varamedlem, og det blir nok mest for å si ja og nei på de rette stedene. Jeg har sagt fra at jeg er mye dårlig og ikke kan ta på meg for mye, men nå er det jo sånn at Catharin, altså styrelederen kjenner meg ganske godt, så jeg tenker det skal kunne fungere. Vi får se, og så får jeg kanskje innblikk i ting som rører seg i mitt eget borettslag, og mulighet til å si hva jeg mener. Hm, interessant...

Blomstring i nabolaget.
Blomstrende trær i nabolaget.
Det jeg kanskje er mest redd for, er at naboene skal ringe på hos meg i tide og utide, når jeg er opptatt med medisinering eller ikke er bra. Men jeg har gitt beskjed om det, og skal nok passe på at det blir overholdt. Jeg kan sikkert trekke meg igjen om dette ikke fungerer. Jeg håper og tror at det kan bli en interessant utfordring for meg, som jeg velger å forsøke meg på.

Da jeg kom hjem til min egen veranda igjen senere på ettermiddagen, knipset jeg dette bildet.


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


---------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget?