tirsdag 11. oktober 2016

Viktig å sette pris på gode dager!

Kjære leser!

Du verden som tiden flyr, da! Og ikke har det skjedd så mye spennende siden sist jeg blogget heller. Men helsen har vært ganske på plass, stort sett i alle fall, og det kan jeg like :-) Mesteparten av dagene har nok gått med til litt forefallende, både i forhold til skribentforeningen ULFF og diverse her hjemme.

Greit nok at jeg blogger om blødersykdommen min og om skrivingen, men selv om jeg med jevne og ujevne mellomrom har en del utfordringer i forhold til sykdommen, forsøker jeg å leve så vanlig som mulig når helsen tillater det. Det er også grunnen til at jeg nok av og til drar fram enkelte ganske vanlige bloggposter om vanlige gjøremål også. Jeg synes det er viktig å ta med litt sånt for å illustrere min tilværelse, min virkelighet. Man kan jo si at det kan være ganske vanlig med for eksempel en handletur eller en ferietur, men det er faktisk ikke alltid at det er så selvfølgelig at jeg greier å få til nettopp det akkurat når jeg hadde tenkt, på grunn av smerter og blødninger. Men en handletur er noe folk ofte kan kjenne seg igjen i.

Og så er det skrivingen da, som jeg anser som den store motvekten til sykdommen. Det gir faktisk ganske god balanse i livet, hvis du skjønner hva jeg mener med det. I tillegg er det nyttig å ikke bare kjenne på smertene når de er der, men også stoppe opp og sette pris på tilværelsen den tiden jeg faktisk føler meg så frisk som det er mulig for meg å være.

Ok, det var kanskje litt dype tanker så sent på kvelden, men jeg tenker at du som leser greier å følge tankegangen her likevel?


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Ja, er så enig i at det er lurt å fokusere på det som er bra også! Dette er forresten litt i samme gate som det jeg skrev om i dag, selv om det handler om uforutsette kostnader og ikke helse, da.

    SvarSlett
  2. Hei, og takk for din kommentar! Det er fint å kunne skrive om noe litt positivt innimellom også, ja. Uansett om det gjelder helse eller noe annet. Det å ha en ganske vanlig dag og få til det man ønsker uten smerter eller sykdomsproblemer kan bety ganske mye, når man vet hvor ille man faktisk kan ha det innimellom. Da lærer man å sette pris på de gode dagene.

    Har sett bloggposten din, kommer tilbake til den om litt :-)

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)