fredag 18. november 2016

Jeg leste boken i rekordfart, til å være meg :-)

Værbilde :-)
Ruskevær hjelper også
på lesingen!
Kjære leser!

Det ble kanskje plutselig litt mye om den historieboken jeg nevnte sist? Jeg må jo passe på å få med alle poenger og mine egne kommentarer i det hele, både som direkte involvert innenfor både skribentliv, både hva gjelder bokmanus og som blogger, men også i sykdomssammenheng.

En ting som drev meg til å lese denne boken, og det ganske raskt til å være meg, og til å være en såpass stor bok, var jo mye det at jeg måtte vite litt om boken før jeg kunne skrive om den på bloggen. Jeg kunne ikke skryte av boken uten å være sikker på hva jeg snakket om:-) Jeg måtte vite hva den handlet om. Og selvsagt finne ut hva som sto om meg, hehe. Så ja, jeg leste boken i rekordfart til å være meg. Den var på 300 sider, og var lest på to dager, samtidig som jeg også drev med andre ting innimellom. Ja, og så var det skikkelig trist vær utenfor, det hjelper på lesingen, det også!

Jeg var selvsagt nysgjerrig, jeg innrømmer gjerne det. I tillegg til, som jeg tidligere har fortalt, at jeg var litt smånervøs for hvor mye den liknet på mitt eget bokmanus om oppvekst med blødersykdommen. Imidlertid håper jeg leserne mine forsto ut ifra den første bloggposten om FBIN-boken at det ikke var noe jeg klagde over eller var misfornøyd med, men jeg hadde arbeidet med mitt eget manus i veldig mange år, og da er det vel ikke rart at man blir litt engstelig for hva slags konkurranse man eventuelt har fått. Og på bloggen er det jo vesentlig å ta utgangspunkt i sin egen opplevelse, mener jeg. En generell bokanmeldelse overlater jeg til andre å skrive :-) Det viktige for meg var min egen opplevelse rundt dette, som jeg følte var en spesiell men interessant og lærerik situasjon å være i.

Du kan selvsagt si at boken om Foreningen for blødere i Norge er for spesielt involverte og interesserte, det tror jeg vi kan slå fast. Men det er mange som kunne ha godt av å ta en titt. Jeg har fått mange spørsmål opp igjennom livet om hvordan det egentlig er å leve med blødersykdom, og det hele livet, hva det faktisk betyr i praksis, og hva det gjør med en som menneske. Mye av dette finner du ut i den boken. Jeg har opp igjennom livet også truffet på helsepersonell som ikke vet hvordan blødersykdom skal behandles. Her har de virkelig relevant lesestoff og noe å tenke på!




Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!

Les gjerne mer om Gro Jeanette Nilsen



--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hei! Godt gjort å lese så mye så kjapt, hehe. Men så er du jo spesielt interessert også, og det er utrolig hvor mye man kan få unna når det finnes en god kobling. Vet selv at jeg kan gjøre mye f.eks. i løpet a en natt hvis inspirasjonen kaller, men akk, det begynner å bli lenge siden. God helg!

    SvarSlett
  2. Ja, man kan få til mye når man er inspirert nok, hehe :-) Jeg føler jo ellers at jeg til vanlig burde lese mer enn jeg gjør, men denne her gikk fort unna! Helt enig at mye er enkelt når man har den rette inspirasjonen!
    God helg til deg også :-)

    SvarSlett

Har du en kommentar til dette blogginnlegget?