mandag 25. desember 2017

Fine juledager, og litt julenissemoro.

Gro Jeanette som julenisse, julen 2017.
Julenissepause :-)
Jeg er hjemme igjen, etter hyggelig julefeiring. Først lille julaften-feiring hos familie i Oslo. Den dagen var jeg nok litt preget av at armen min ikke var helt bra ennå selv om den var bedre, men TT-taxi'en kjørte meg i allefall dit jeg skulle. Veldig hyggelig kveld var det også.

Julaften skulle jeg kjøre bil til Vestby og feire jul der. Vi skulle først en tur i Vestby kirke, hvilket betyr at jeg burde vært fremme klokken ett. Faktisk gikk det fint å skrape is fra bilvinduene og kjøre også, til tross for smerter i skulder og arm. Må man, så må man, men det er vel ikke alltid man vet hvor man får kreftene og pågangsmotet fra. Viljestyrke har jeg i hvertfall! Jeg var vel fremme litt over ett, men det gikk greit. Jeg synes turen i kirken på julaften er med på å skape en fin julestemning. Etter at vi kom tilbake til huset i Vestby og jeg hadde tatt en liten hvil, ble det deilig julemiddag og påfølgende julegaveutdeling.

Jeg hadde tatt med meg julenisseluen min litt for moro skyld, den er liksom en del av tradisjonen. Så da måtte jeg jo få dele ut litt julegaver også, hehe. Og en gave av gangen, ikke noe juks! Tenkte jeg skulle fortelle litt om en av julegavene jeg ga bort i år, dette kommer i et eget blogginnlegg snart.

Vi lo godt da jeg lekte julenisse og leste opp pakker, og leste opp noen som var til eller fra Gro Jeanette. Ettersom hun (jeg) ikke var til stede spurte jeg om vi måtte vente på henne (jeg var jo der som julenisse akkurat da, vet du). Selv om "barna" i familien er voksne. Man må jo ha det litt morsomt også. På julaften må det være lov å være litt barnslig. På bildet ser du julenissen som tar seg en liten julenissepause.

Da jeg skulle kjøre hjem første juledag etter en god 1. juledags-frokost, og til og med hadde fått isfjernerspray til bilen i julegave av familie som vet hva jeg (og bilen) trenger, var det selvsagt mildvær og ingen is på bilrutene. He he. Men vinteren er ennå lang, har jeg erfart. Og det er utrolig hva man kan finne under juletrær!

Har du hatt fine juledager?


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

2 kommentarer:

  1. Hei, så fint at det gikk bra med julefeiring til tross for skulder/arm! Nå blir det vel noen roligere dager, og litt lettere å legge opp det løpet som kroppen "befaler". Jo takk, julen har vært fin her i bungalowen :) Ikke så mye julefeiring i år, men det tar jeg jo igjen. :)

    SvarSlett
  2. Hei, og takk for det! Kan tenke meg du har fine dager ja, ikke fullt så mye ishålke der, kanskje :-) Rolige dager? Tja. Også i kveld har jeg vært på et 3. juledags-lag. Og før uken er omme skal jeg i et bursdagsselskap i familien. Høyt julebesøk-tempo, men innimellom er det noen tomme dager, og det har vært litt godt, ja! Fortsatt fin kveld!

    SvarSlett

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)