tirsdag 27. mars 2018

Mer fokus?

Det ser ut som jeg endelig funnet den roen til skriving som jeg savnet. Ro og konsentrasjon til å sitte og skrive, uten å tenke på at jeg skulle gjort tusen andre ting samtidig. Jeg har slitt litt med konsentrasjon i det siste, og det er nok fordi jeg har holdt på med for mange ting på en gang.

Det var godt å liksom krype inn i manuskriptet igjen, eller også omtalt som å lese seg inn igjen etter en pause. Nå i kveld har jeg rettet opp i, utbrodert og rettet igjen, noen feil i tre kapitler. Nå hadde manuskriptet ligget stille en stund, og da er det jo utrolig hvor godt man ser egne skrivetabber!

Jeg har et par ideer om ting jeg kan endre litt på når det gjelder skriveprosessen min også. Det ene er bloggingen. Bloggen min er et godt redskap i skrivingen, men det aller viktigste er jo manuskriptet, at jeg kommer videre og helst i mål med det. Så det kan vel tenkes det kan bli noe sjeldnere blogging. Jeg har ikke tenkt å kutte veldig ned, men kanskje droppe noen mellominnlegg som egentlig ikke er så viktige for hovedtemaene. Det blir altså ikke nødvendigvis mindre blogging, men kanskje litt mer konsentrert. Vi får se!

Det å gå og vente på inspirasjon kan være litt utfordrende. Man vil så gjerne fortsette på det man driver med, kanskje gjøre det ferdig, men så er man ikke tilstrekkelig motivert og inspirert. Kjedelig, det der. Men noen ganger går det jo veldig bra, og de øyeblikkene skal man ta vare på!


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! Og følg meg gjerne!


Les gjerne mer om Gro Jeanette Nilsen



--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget?