fredag 30. mars 2018

Påskefeiring og diktanalyse.

Påskefrokost i Vestby.
Påskefrokost i Vestby.
Det ble mer påskefeiring senere i påsken også, enn det jeg hittil har nevnt. Onsdag var jeg på koselig påskefeiring i Vestby hos familien, og overnattet der til skjærtorsdag. Deilig påskemiddag, og veldig god påskefrokost ble det også. Bildet ble tatt litt sent uti frokosten... Siden vertskapet skulle avgårde på jobb skjærtorsdag (!), kjørte jeg hjemover ganske tidlig på dagen.


Det ble faktisk litt skrivearbeid denne dagen også, ettersom jeg hadde fått mail fra en tiendeklasseelev som skulle tolke og analysere diktet mitt Tusen tårer, til en skoleoppgave. Jeg skjønner godt at hun ville begynne å forberede dette i påsken, da har man ofte litt ekstra tid. Jeg har jo fått noen sånne henvendelser før også, så jeg bladde tilbake i tidligere korrespondanser om slike saker om akkurat det diktet. Tror jeg må samle de notatene til et dokument, så det ikke blir så mye leting ved eventuelle senere anledninger. Dette er nok en ide jeg bør følge opp. Jeg startet vel på noe sånt en gang i en annen forbindelse, men nå tror jeg at jeg skal gjøre det litt mer helhjertet. Takk til hun som fikk meg til å tenke på det igjen!

Jeg vet jo det fins forfattere som lager egne skriv som de sender ut på forespørsel til de som skal skrive oppgave og som har bedt om informasjon. Men nå har jo jeg lagt ut litt informasjon på nett om selve diktet og opprinnelsen til det, i hvertfall. Jeg husker jeg fikk et sånt brev tilsendt selv, den gangen jeg skulle skrive særemne om forfatterskapet til Anne-Cath. Vestly på videregående. Jeg har nevnt den oppgaven tidligere på bloggen i blogginnlegget Brevvekslet med Anne-Cath. Vestly i mange år.

Ennå er det noen dager igjen av påsken, og også i kveld skal jeg på påskefeiring, denne gangen i Oslo. Vi høres! Og fortsatt fin påske!


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre!


#grojeanettesdikt 


--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)