torsdag 14. juni 2018

Slutt på usikkerheten rundt hjemmehjelpen min.

Feirer gode nyehter med ny vaskebøtte!
Feirer med ny vaskebøtte!
For en stund siden kom beskjeden om at hele hjemmehjelpsystemet skulle legges om, og at man igjen skulle kunne komme til å få en fast person å forholde seg til.

Gudskjelov, tenkte jeg, for jeg har helt ærlig ikke alltid vært helt fornøyd. Jeg synes innimellom at enkelte ting har vært litt på kanten. Og det kunne jo umulig bli stort verre enn det hadde vært det siste året? Jeg er dessverre en av dem som har måttet se meg nødt til å klage. Jeg fikk også vite at det ville kunne bli bytting av fast ukedag i forbindelse med de nye rutinene.


Ikke bare skulle alle hjemmehjelpere rokkeres på, selve hjemmehjelpskontoret skulle også flytte. Jeg skjønner at det var mye å tenke på og organisere, i allefall kom det ikke noen hjemmehjelp til meg mandag morgen, slik det skulle.

Da jeg vurderte å ringe kontoret og spørre hvordan det ble den dagen ettersom jeg ikke hadde hørt noe, ringte imidlertid min gamle hjemmehjelp til meg og fortalte at det var  omrokkeringer på faste dager og hjemmehjelpere, og at det dessverre ikke kom noen til meg akkurat den dagen, men at hun skulle komme til meg en annen konkret dag denne uken. Det var jo hyggelig at det var hun som skulle komme! Da gjorde det ikke så mye at dagen ble flyttet.


Og hjemmehjelpen min kom som avtalt noen dager senere. Veldig hyggelig å se henne igjen, men best av alt er det at det er slutt på alt det styret med ukjente hjemmehjelpere. Det har vært en gjennomgående utfordring og bidratt til usikkerhet i over et år, men nå er det heldigvis slutt på dette. Men jeg forsto det også sånn at det at det var min gamle hjemmehjelp som kom tilbake til meg, også hadde en del med tilfeldigheter å gjøre, ettersom hun fikk en ledig plass på listen sin. Men tusen takk til hjemmehjelpskontoret og hjemmehjelpen min uansett!
Det er nesten så jeg heiser flagget!


Jeg kjøpte meg forresten en rosa vaskebøtte for en ukes tid siden. Det var kun en igjen, og jeg greide ikke å la den være. Akkurat som om den snakket til meg og ville være med hjem :-) Men jeg visste ikke den gangen at det skulle passe perfekt å feire med en ny vaskebøtte nå :-) Og dersom du lurte på det; Min gamle hjemmehjelp er ikke lenger min gamle hjemmehjelp, men min eneste hjemmehjelp. Og hun er fremdeles verdens beste. Forhåpentligvis gir de nye endringene litt mer ro og stabilitet, så jeg kan konsentrere meg litt mer om skrivingen også.


Jeg har forresten flere planer den kommende helgen. Heng med :-)


PS: Du har kanskje rosa vaskebøtte, du også?


Likte du dette blogginnlegget? Del det gjerne med andre! 

--------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg minner om at det er lov å dele bloggposter, men ikke kopiere. De kan altså ikke gjengis noe sted uten avtale med meg. Se Åndsverkloven.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Vil du kommentere dette blogginnlegget? Jeg blir glad for å høre fra deg! :-)